به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان در آن بسیار ارزشمند و تعیین کننده بود؛ به نحوی که برخی از عملیات‌هایی که در این دوران انجام شده به قدری مهم و حیاتی بودند که امکان داشت با عدم انجام آن‌ها بخش یا بخش‌های مهمی از کشورمان به تصرف دشمن بعثی در بیاید. دفاع مقدس صحنه ظهور و بروز استعداد‌ها و توانایی‌های برخی از آن‌هایی است که اگر این شرایط بروز نمی‌کرد شاید بسیاری از آن‌ها حتی شناخته نمی‌شدند. این فرماندهان در مواقع حساس با تفکر، تیزهوشی و خلاقیت‌های خود در طراحی عملیات‌های موثر دفاع مقدس دشمن بعثی را مقهور قدرت خود کرده و ضربه کاری بر پیکره صدام حسین و متحدانش وارد کردند.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

خلبانان در این میان نقش حساس و تعیین کننده ای داشتند و بسیاری از عملیات ها با پشتیبانی نیروهای هوایی مانند نیروی هوایی و هوانیروز ارتش اجرا می شد. 

یگان هوانیروز ارتش نیز در کنار نیروی هوایی؛ دو نقش مهم و موثر در دفاع مقدس داشت. نخست پدافند در مقابل ارتش بعث و دومین وظیفه آن نیز اجرای عملیات پشتیبانی نزدیک از نیرو‌های زمینی حاضر در صحنه عملیات است. اجرای موفق این ماموریت‌ها توسط هوانیروز ارتش در دوران دفاع مقدس باعث شد تا ایران در عملیات‌های مهمی همچون آزادسازی سرپل ذهاب از تهاجم ارتش بعثی به فرماندهی شهید شیرودی پیروز شود.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

هوانیروز ارتش خلبانان شهید و ایثارگر بسیاری را به انقلاب اسلامی و کشورمان تقدیم کرده است که امیر سرلشکر خلبان شهید منصور وطن پور یکی از آنهاست.

امیر سرلشکر شهید منصور وطن پور که بود؟

امیر سرلشکر خلبان شهید منصور وطن پور یکی از خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران است که سال ۱۳۱۷ در شهر اراک چشم به جهان  گشود. دوران ابتدایی و متوسطه را در همان شهر پشت سر گذاشت و به دلیل تیزهوشی و استعداد بسیار بالا و همچنین علاقه به نظامی گری در سال ۱۳۳۳ وارد نیروی زمینی ارتش شد و در دبیرستان نظام تهران در میدان پاستور به تحصیلات خود ادامه داد. او در تعطیلات تابستان به اراک باز می‌گشت و در آنجا به بچه‌های بی بضاعت درس می‌داد. با پایان تحصیلات خود در دبیرستان نظام، وارد دانشگاه افسری ارتش شد و در آن جا جزو نخبه‌ها و دانشجویان فعال بود.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

وقتی وارد دانشکده افسری شد، آموزش‌های نظامی و فنون رزم و علوم استراتژیک را در مدت سه سال به پایان رساند و با توجه با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی وارد نیروی مخصوص شد. سال ۱۳۴۳ بود که به آمریکا اعزام شد تا دوره های تحصیلی تکاوری و آموزش های ویژه در شرایط سخت را به پایان برساند. پس از پایان این دوره یک ساله به ایران بازگشت و ازدواج کرد. یک سال بعد دوباره به انگلستان اعزام شد تا دوره تکاوری دیگری را پشت سر بگذارد.

شهید وطن پور، فرمانده‌ای که خلبان بود

او پس از مدتی برای طی دوره عالی و برای ۱۴ ماه به آمریکا رفت  و پس از بازگشت به ایران در مرکز پیاده شیراز به مدت دو سال به عنوان استاد تکاور مشغول به خدمت شد. هوانیروز که تاسیس شد، شهید وطن پور جزو اولین افرادی بود که برای خلبانی در هوانیروز انتخاب شد و به همین دلیل به آمریکا رفت تا دوره خلبانی بالگرد کبرا را پشت سر بگذارد. پس از بازگشت به ایران و گذشت دو سال، مسئول مرکز آموزش هوانیروز در اصفهان شد.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

مرکز آموزش هوانیروز در اصفهان را که ساماندهی کرد، مسئول ساماندهی و انجام امور مربوط به پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه شد. شهید وطن پور، پایگاه هوانیروز کرمانشاه را سر و سامان داد و گروه رزمی سازماندهی شده و منظمی را تشکیل داد و پس از آن قرار شد پایگاه مسجد سلیمان را نیز سازماندهی کند که انقلاب پیروز شد.

خلبان ایرانی که اساتید آمریکایی را زیر نظر داشت

در ابتدای تأسیس هوانیروز، چون تعداد استاد خلبانان ایرانی کم بود، گروهی از افسران خلبان آمریکایی برای تدریس به مراکز آموزشی هوانیروز اختصاص داده شده بودند که تعدادی از این افسران در پایگاه هوانیروز کرمانشاه تدریس می‌کردند. وطن پور به دقت کار اساتید آمریکایی را زیر نظر داشت و اگر در وظیفه‌ای که به آنان محول شده بود، سستی و بی توجهی مشاهده می‌کردند، تذکر می‌داد و می‌گفت: «شما در کشور ما برای همین کار پول می‌گیرید.» و به این ترتیب آنان را وادار می‌کرد آموزش‌های خلبانی را به نحو احسن برای دانشجویان نظامی تدریس کنند.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

پیروزی انقلاب اسلامی و مقابله هوانیروز با ضد انقلاب در کردستان

انقلاب اسلامی که پیروز شد، ضد انقلاب تجزیه طلب در کردستان شروع کرد به ایجاد بی نظمی، آشوب و اقدام مسلحانه و حمله به مراکز نظامی و اقتصادی و حتی برهم زدن آرامش و نظم عمومیِ آن منطقه‌ها. شهید وطن پور به صورت داوطلب و به همراه تعدادی از خلبانان هوانیروز به کردستان اعزام شد تا ماموریت هایی مختلفی مانند جابجایی نیروها، شناسایی منطقه و محل اختفای نیروهای ضد انقلاب را انجام دهد. 

عروج امیر سرلشکر خلبان شهید وطن پور به ملکوت اعلی

با آغاز دفاع مقدس در روزهای نخست آغاز جنگ وی که در پایگاه یکم شکاری هوانیروز کرمانشاه حضور داشت،  با یک دسته پروازی به سوی دشمن رفت و چند فروند از تجهیزات دشمن را نابود کرد.

هشتمین روز مهرماه سال ۱۳۵۹ بود که گروهی از دانشجویان دانشگاه افسری به ابتکار شهید نامجو به مناطق دهلاویه و سوسنگرد اعزام شدند. صبح روز بعد، شهید وطن پور به همراه سرگرد ذاکری، افسر اطلاعات لشکر ۹۲ زرهی اهواز، عازم مأموریت شناسایی در حوالی رود کرخه شدند. پس از طی چند کیلومتر راهپیمایی به سوی مواضع دشمن و هم زمان با تاریکی شب، ارتباط آن‌ها با قرارگاه فرماندهی قطع شد. صبح روز بعد، پس از آن که شهید وطن پور در یک عملیات نظامی، چند دستگاه از تانک‌های دشمن را منهدم کرد و در سومین مأموریت برای بررسی وضعیت دانشجویان اعزامی به سوسنگرد داوطلبانه اقدام به عملیات شناسایی می‌کند.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

همین حین بود که بالگرد او توسط گلوله دشمن مورد هدف قرار گرفت و هدایت بالگرد از دستش خارج شد. بالگرد وی هنگامی که از روی کابل‌های برق فشارقوی در حال عبور بود، به کابل برخورد کرد و با سر به زمین خورد و در آتش سوخت. بالگرد شهید وطن پور که درب اتاقک آن قفل شد؛ مانع از خروج شهید وطن پور از بالگرد شد و وی دعوت حق را لبیک گفت.

خاطراتی از شهید وطن پور

شهید وطن پور که برای دیدار با برادر خود ناخدا وطن پور به بندر انزلی رفته بود با شنیدن خبر حمله عراق به ایران به تهران بازگشت و پس از ورود به تهران، بلافاصله به ستاد هوانیروز رفت و داوطلبانه خواستار اعزام به جبهه شد. او همیشه به همسرش می‌گفت: «مرگ من طبیعی نخواهد بود، من شهید می‌شوم.» پانزده روز قبل از شهادت، با همسرش از تحمل مشکلات زندگی و این که از کودکی روی پای خود ایستاده است و از فراق قریب الوقوعش سخن گفت. این برخورد ناگهانی و صحبت‌های غیر منتظره او، آن چنان عجیب بود که همسرش هنوز تحت تأثیر آن قرار دارد. همسرش می‌گوید: بعد از بازگشت از انزلی و فقط یک روز بعد از حمله هواپیما‌های عراقی به فرودگاه مهرآباد، شب که به منزل آمد، به من گفت: باید برای دفاع از کشور به منطقه مرزی خوزستان بروم. من برای چنین روز‌هایی وارد ارتش شدم و منتظر نمی‌مانم به من دستور بدهند.

فرمانده اولین گروه پروازی ایران در دفاع مقدس که بود؟

سرهنگ خلبان بازنشسته  محمود ضرابی همرزم شهید سرلشکر خلبان منصور وطن پور می‌گوید: «اولین پرواز‌های شناسایی در منطقه عملیاتی اهواز توسط من و شهید وطن پور، به وسیلۀ بالگرد کبرا انجام گرفت. شناسایی دقیق و آخرین تحرکات و تحولات نیروها، توسط مأموریت‌های شناسایی شهید وطن پور که خود نیز در آن‌ها حضور داشت انجام می‌گرفت.»

پس از شهادت شهید منصور وطن پور بود که مرکز آموزش هوانیروز ارتش در اصفهان به نام او نام‌گذاری شد.

انتهای پیام/

 


تاريخ : یک شنبه 6 مهر 1399 | 9:8 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش  گروه بین الملل میثاق نیوز، یک مقام سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود تلاش‌های آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران را ژست توخالی نامید.

بر این اساس، وی گفت: آمریکا از آنجا که می‌کوشد تحریم‌های ایران را از ۲۰ سپتامبر فعال کند، احتمالاً به زودی با ارسال نامه‌ای به رئیس شورای امنیت، خواستار تشکیل کمیته ناظر بر اجرای تحریم‌های تهران می‌شود.

وی افزود: این درخواست بی تردید رد خواهد شد، زیرا هیچ اجماعی در شورای امنیت برای فعال کردن تمامی تحریم‌های تعلیق شده ایران وجود ندارد.

این مقام سازمان ملل خاطر نشان کرد: اقدام آمریکا یک ژست تو خالی است. آن‌ها تنها می‌توانند با یک فرمان اجرایی سایر کشور‌های جهان را به دلیل نقض تحریم‌های ایران تنبیه کنند. آمریکا خواهد کوشید علاوه بر تحریم تسلیحات متعارف، امکان توقیف محموله‌های قانونی ایران را کسب کند.

وی تاکید کرد: احتمالاً آمریکا کشور‌های دیگر را مجبور به رهیابی و توقیف هواپیماها، نفتکش‌ها و کشتی‌های ایرانی خواهد کرد. این اقدام واشنگتن بی تردید باعث تحریک تهران خواهد شد. آمریکا اعتقادی به چند جانبه گرایی ندارد و می‌کوشد با یک جانبه گرایی به خواسته‌های خود برسد.

ساعاتی قبل سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان که امضا کننده توافق برجام هستند با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند: برخلاف ادعا‌های مطرح شده مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشتن تحریم‌های ایران پس از ۲۰ سپتامبر، همچنان تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران به حال تعلیق باقی خواهد ماند.

این سه کشور اروپایی در این نامه تاکید کردند: ما بر تعهد خود بر توافق هسته‌ای ایران تاکید داریم و خواستار آنیم که توافق برجام باقی بماند. هر تصمیمی (از سوی آمریکا) برای بازگرداندن تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران فاقد اثر قانونی و بی فایده خواهد بود.

این در حالی است که پیش‌تر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده بود تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران از ۲۰ سپتامبر به صورت اتوماتیک باز گردانده خواهد شد.

دیروز نیز یک دیپلمات ارشد شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌های ایران بی فایده است و هیچ تحریمی علیه تهران فعال نخواهد شد.

 این دیپلمات که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام کرد: شاهد گسترش تلاش‌های آمریکا برای فعال کردن ساز و کار فعال سازی تحریم‌های شورای امنیت علیه تهران بوده ایم. حقیقت این است که تحریم‌های پیشین ایران همچنان به حالت تعلیق خواهند ماند و توافق برجام ادامه خواهد یافت. اقدام آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه مانند چکاندن ماشه اسلحه است در حالی که گلوله‌ای از آن خارج نمی‌شود.

منابع خبری اعلام کرده اند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد یک فرمان اجرایی جدید درباره تحریم‌های تسلیحاتی ایران امضا کند.

سه منبع مطلع گفته‌اند او قصد دارد با این فرمان، تحریم‌هایی را علیه طرف‌هایی که ممنوعیت‌های مربوط به تحریم تسلیحاتی ایران را نقض می‌کنند، اعمال کند.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، همچنین افزودند تا چند روز آینده دستورالعمل اجرایی این فرمان صادر می‌شود و رئیس جمهور اجازه خواهد داشت تا متخلفان را از راه تحریم‌های ثانویه تحریم کرده و از دسترسی به بازار آمریکا محروم کند.

انتهای پیام/

 


تاريخ : یک شنبه 30 شهريور 1399 | 11:41 PM | نويسنده : احمد |

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی فرمانده هوانیروز در گفت و گویی درباره فعالیت‌های هوانیروز ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: با آغاز جنگ تحمیلی، هوانیروز در غرب و جنوب غرب، عملیات‌های بزرگی انجام داد.

سرتیپ قربانی با اشاره به فعالیت‌های هوانیروز در جنگ تحمیلی گفت: هوانیروز در این شرایط کاری کرد که دشمن متحیر ماند. طبق گفته شهید کشوری، صدام فکر همه جای جنگ را کرده بود، جز هوانیروز. هوانیروز در جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی داشت. تانک‌های دشمن، لقمه چرب و نرم هوانیروز بودند؛ به طوری کههوانیروز ارتش در یک عملیات بیش از ۴۸ تانک دشمن را منهدم کرد.

وی با بیان اینکه هوانیروز در دوران دفاع مقدس نقش منحصر به فردی داشت، گفت: در بسیاری از عملیات‌ها، مسیر‌های زمینی به دست دشمن مسدود شده بود؛ در این زمان بالگرد‌های ما با عملیات‌های بزرگ و موفق مسیر پیش روی را برای نیروی زمینی، بسیجیان و سپاهیان فراهم کردند. نمی‌توانید عملیات سنگین و بزرگی را در دوران دفاع مقدس پیدا کنید که هوانیروز نقش تاثیر گذاری در آن نداشته باشد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه به پیشرفت این یگان پس از جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: ما در ابتدای جنگ شاید ۱۰ استاد خلبان در ۷ پایگاه داشتیم. الان بیشترین و بهترین اساتید آموزشی را داریم. بچه‌های هوانیروز در دوران دفاع مقدس شرایط لازم برای تربیت و آموزش دیدن، نداشتند، اما با شعار «ما می‌توانیم» کار را جلو بردند. نکته قابل توجه اینجاست که هوانیروز در همه عملیات‌ها شرکت کرد و هیچ شکستی نداشت؛ این یک معجزه بزرگ است.

سرتیپ قربانی درباره خودکفایی هوانیروز در دوران تحریم‌های خصمانه دشمن اظهار کرد: ما ۴۰ سال است که از طرف دشمن تحریم‌های مختلفی از جمله تحریم نظامی را تجربه کردیم. سیستم بالگرد‌ها بسیار پیچیده است و تعمیر و نگهداری سختی دارد. خوشبختانه امروز به جایگاهی رسیدیم که نه تنها برای تولید قطعات به کشوری نیاز نداریم، بلکه می‌توانیم به کشور‌های دوست کمک کنیم و قطعاتی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و این دستاورد‌ها با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به دست‌آمده است.


بیشتر بخوانید

بالگرد‌های ایزوله هوانیروز ارتش در خدمت بیماران کرونایی


وی درباره دیگر پیشرفت‌های هوانیروز گفت: یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های قبل، پروازِ شب بود. در دنیا فقط چند کشور می‌توانند این کار را انجام دهند. الان هوانیروز ارتش به جایگاهی رسیده است که می‌تواند در شب هم پرواز کند و در زمان لازم به کمک مردم برسد.

فرمانده هوانیروز با بیان اینکه هوانیروز به عنوان یگان پیش رو در حوادث طبیعی بوده است، گفت: هوانیروز برای مقابله با بلا‌های طبیعی از قبل برنامه‌ریزی کرده است. در دوران وقوع زلزله و سیل اخیر، به اندازه دوران جنگ پرواز کردیم به طوری که در زمان زلزله بسیاری از مصدومان و زخمی‌ها را نجات دادیم.

سرتیپ قربانی ضمن اشاره به قدرت نظامی هوانیروز، گفت: اخیرا رزمایش ذوالفقار انجام شد که بازدارندگی فراوانی برای همه دشمنان ایران داشت. این رزمایش به دشمنان ما فهماند که در ایران به ویژه در خلیج فارس جای جولان دادن نیست. ارتش و سپاه در کنار هم کاری کردند که ایران به یک کشور امن تبدیل شود.

انتهای پیام/

 


تاريخ : یک شنبه 30 شهريور 1399 | 11:37 PM | نويسنده : احمد |

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، ، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک، در خصوص ویژگی‌های رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش اظهار کرد: این رزمایش مشترک انجام شد و رزمایش مشترک سطوح مختلفی دارد. چنین رزمایشی پیچیدگی‌هایی دارد و هماهنگی بسیار بالایی را می‌طلبد و در بعد فرماندهی و کنترل خیلی باید پیچیده عمل کرد. همه نیروها با ویژگی‌های آموزشی و فرهنگی نیروهای خود را تحت آموزش قرار می‌دهند و در یک منطقه نیروها با هم ارتباط داشته و باید هماهنگ شده و رزمایش مشترک را برگزار کنند. یکی از ویژگی‌های این رزمایش مشارکت همه نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی بود. این رزمایش تقریباً نزدیک به صد در صد به اهداف خود دست پیدا کرد.

وی ادامه داد: این رزمایش با این گستردگی و مشارکت این همه نیرو به خوبی فرماندهی شد و حضور فرمانده کل ارتش و فرماندهان نیرو در منطقه از ویژگی‌های مهم این رزمایش بود که باعث شد دستاوردهای مهمی داشته باشد فکر می‌کنم در این سطح و در این تاکتیک‌ها و تمرین‌های متفاوتی که انجام شد در سال‌های اخیر کمتر با چنین گستردگی برگزار شده بود.

امیر نصیرزاده با بیان اینکه در این رزمایش تاکتیک‌ های بسیاری را تمرین کردیم، افزود: تعداد زیادی مهمات بهینه سازی شده و بومی سازی شده به کار گرفته شد که دستاورد خوبی بود. جوان‌های ایرانی در کنار باتجربه‌ها به کار گرفته شدند و انتقال تجربه نیز اتفاق افتاد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در خصوص اخطار به هواپیما و پهپاد‌های خارجی در جریان برگزاری رزمایش گفت: قطعاً یک اهداف نظامی را دنبال می‌کردند، چون در یک منطقه نظامی بودند که احتمالاً جمع آوری اطلاعات باشد. ولی در محیط رزمایش معمولاً فضا یا دریا یا زمینی که در آن رزمایش برگزار می‌شود غرق می‌شود که در این رزمایش هم این کار انجام شده بود. در حین برگزاری رزمایش بحث تأمین امنیت هوایی کشور هم در دستور کار است و حین اینکه رزمایش برگزار می‌کنیم حواس‌مان خط قرمز هست و امنیت هوایی را دنبال می‌کنیم. عبوری اگر از منطقه شناسایی پدافند هوایی انجام شود اقدام پدافندی بر علیه آن انجام می‌شود. هشدار داده می‌شود و اگر توجه نشود رهگیری شده و اگر مشکل مرتفع نشود کار به درگیری می‌کشد. حین برگزاری رزمایش ۳ پرنده را دیدیم بلافاصله توجه پدافند ما جلب شد و هشدار لازم را دادیم و وقتی به هشدار توجه نکرد، رهگیری انجام شد و وقتی رهگیری انجام شد و آن‌ها متوجه شدند کار جدی است منطقه را ترک کردند و رزمایش با موفقیت پی گرفته شد و محیط رزمایش را به یک صحنه واقعی نبرد تبدیل کرد. بعد از آن ما فعالیتی را در آن فضا مشاهده نکردیم.

امیر نصیرزاده گفت: در دنیای امروزی به هیچ عنوان توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بدون امنیت امکانپذیر نیست و این دشمنانی که ما با آن‌ها طرف هستیم ملاحظه فرمودید که دور یک میز هم با آن‌ها نشستیم، اما بعد چه رفتاری کردند، بنابراین این اقتدار دفاعی و قوی شدن که مقام معظم رهبری در همه ابعاد به ویژه در حوزه نظامی آن را سفارش می‌کنند لازمه هر کشوری است و می‌گویند که اگر طالب صلحی آماده جنگ باش.

وی افزود: صلح در دو صورت به دست می‌آید، یا باید غلام حلقه به گوش یاوه گویان باشیم و یا باید اقتدار داشته باشیم. اولی که به هیچ وجه در قاموس یک مسلمان آن هم مسلمان شیعه و پرورش یافته مکتب امام حسین علیه السلام نیست. پس ما باید قوی باشیم و باید اقتدار دفاعی داشته باشیم. حتی حضور ما در سواحل مکران به منظور اقتدار دفاعی و برای برقرار امنیت است.

وی اظهار کرد: بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که برخی مسئولین بگویند ما توسعه اقتصادی داریم و توسعه دفاعی لازم نیست. اما توسعه اقتصادی بدون امنیت امکانپذیر نیست. همانطور که امیر خانزادی فرمودند ما از فردای انقلاب همین فشار حداکثری که الان در سطوح مختلف کشور وجود دارد را در بخش دفاعی داشتیم. از فردای انقلاب که مستشاران نظامی نیروی هوایی و سایر بخش‌های نظامی کشور را ترک کردند و جنگ تحمیلی به ما تحمیل شد. اینجا بود که دانشمندان ما متخصصین ما کار را به دست گرفتند. حتی در اظهارت برخی از آن‌ها بود که این یکی دو سال بیشتر دوام ندارد، اما ۴۲ سال است که این وجود دارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: این نشان می‌دهد که کشور جوانان بسیار دانشمند و غیرتمند دارد که کار را به دست گرفته اند؛ که من در ادامه توضیح می‌دهم که در ساخت هواپیما بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان _که الزاماً نظامی نیستند و از بیرون هم هستند_ و جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که از دانشگاه‌های داخلی فارغ التحصیل شده و پای کار آمده اند. در حال حاضر قطعات هواپیما را هم همین جوان‌ها و شرکت‌های دانش بنیان می‌سازند. ما نمایشگاه برگزار می‌کنیم و این‌ها می‌آیند می‌بینند، به آن‌ها نمونه می‌دهیم و آن‌ها می‌برند و می‌سازند.

وی افزود: تجهیزات پیچیده‌ای که امیر خانزادی فرمودند ۴۲ سال است که کسی به ما نمی‌دهد و این‌ها را همین شرکت‌های دانش بنیان و جوانان و صنایع داخلی می‌سازند و در کنار این‌ها هم ما تجهیزات بسیار خوبی را در اختیار داریم. ما در نیروی هوایی ۷ نوع هواپیمای پیشرفته دنیا اعم از شرقی و غربی در اختیار داریم.

امیر نصیرزاده تاکید کرد: در کنار این‌ها کیفیت نیروی انسانی بسیار مهم است. شور و شوقی که در بین نیروی انسانی هست اگر در پشت هواپیمای  اف ۱۴ ما، سوخوی ما و میگ ما یک خلبان ولایی و یک خلبان پرورش یافته در مکتب امام حسین علیه السلام بنشیند آن یک فروند برای ما می‌شود هزار فروند و ما آن را نباید یک فروند لحاظ کنیم. آن هواپیما می‌تواند کار هزار فروند هواپیما را انجام دهد؛ لذا نیرو‌های ما به این شکل آموزش دیده اند و به این شکل پرورش یافته اند و به این شکل در حال فعالیت هستند. اقتدار در نیرو‌های مسلح اینگونه به وجود می‌آید و ما اگر اقتدار نداشتیم تا امروز صد‌ها بار به ما حمله می‌کردند. اقتدار دفاعی است که باعث می‌شود امنیت پایدار ایجاد شود و در سایه امنیت پایدار می‌توانیم همه انواع توسعه را داشته باشیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: قبل از اینکه مهمات هوشمند شود نحوه عملیات به این شکل بود که اگر می‌خواستند یک هدفی را مورد اصابت قرار دهند و منهدم کنند باید طبق دانش احتمالات محاسبه می‌کردند که چند فروند هواپیما تیک آف کند و هر کدام چند بمب ببرند و چون نقطه زن نیستند محاسبه کنند که هر کدام از این‌ها وقتی رها می‌شوند چند درصد ممکن است به هدف بخورد و هدف چقدر منهدم شود و بر اساس آن تجهیزات هواپیما تأمین شده و هواپیما بلند می‌شد. پس برای زدن یک هدف امکان داشت ۱۰ برابر هواپیما بلند کنند. وقتی مهمات هوشمند شود و نقطه زن شود یک فروند هواپیما یا یک موشک به یک هدف تخصیص داده می‌شود، یعنی تا این حد ما می‌توانیم تجهیزات ذخیره داشته باشیم لذا این چیزی نیست که از آن چشم بپوشیم، ما قطعاً در تمام مهماتمان هم موشک‌ها، هم بمب‌ها و هم مهمات دیگر که داریم به دنبال هوشمندسازی آن‌ها هستیم و انجام هم داده ایم. هم در مهمات محمول و هواپیمای با سرنشین و هم مهمات محمول و هواپیمای بدون سرنشین.

انتهای پیام/

 


تاريخ : یک شنبه 23 شهريور 1399 | 10:22 PM | نويسنده : احمد |

‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، ، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با حضور در برنامه نگاه یک اظهار کرد: درود می‌فرستیم به همه شهدایی که در مسیر دفاع، امنیت و امروز در مسیر سلامت جان خود را ایثار کردند.

امیر خانزادی در خصوص بازتاب رزمایش ذوالفقار ۹۹ گفت: همانطور که در روزهای گذشته شاهد بودیم در رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های غربی هیاهوی زیادی درباره رزمایش به پا شد. چند نکته حائز اهمیت است، یکی اینکه چرا اینقدر با دقت به این موضوع پرداختند؟ بخاطر اینکه با وجود همه تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب بر جمهوری اسلامی تحمیل شده به ویژه در بخش دفاع، شاهد این هستیم که نه تنها تحریم‌ها اثر نکرده بلکه شاهد دستاوردهای قابل توجهی در بخش دفاع در ایران بوده‌ایم.

وی افزود: این برای ملت‌های آزادی بخش جهان به نوعی الهام بخش است و از این جهت الهام بخش است که ایران با وجود این همه تحریم‌ها ایستاده است و تمام استکبار که مقابل این ملت صف کشیدند نتوانستند کاری از پیش ببرند؛ نگران این هستند که الهام بخشی منتقل شود. به ویژه بخشی از نگرانی از این جهت است که هر روز قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هر تهدیدی بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بیشتر می‌شود. روزی اگر در عرصه دریاهای آزاد جولان می‌دادند و گردن کشی می‌کردند امروز به هیچ عنوان توانایی این کار را ندارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: امروز مایل‌ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور هستند آن هم همراه با نگرانی. آنها می‌دانند که اگر شرارتی بکنند و دم دست ایران باشند پاسخ محکمی دریافت خواهند کرد. نگرانی دارند و تلاش می‌کنند با رسانه‌هایی که در اختیار دارند نگرانی را به ملت‌های منطقه منتقل کرده و به یک نگرانی مشترک تبدیل بکنند؛ پیام این رزمایش اقتدار و قدرت و صلح و امنیت است. کسانی که در منطقه از این موضوع لذت می‌برند که کشوری که زیر یوغ استعمار نیست نه تنها امنیت خود را برقرار کرده، امنیت منطقه را نیز برقرار کرده پیام را دریافت کردند.

وی در خصوص وسعت منطقه رزمایش تصریح کرد: منطقه رزمایش مجموعه‌ای از ویژگی‌های منطقه‌ای و جهانی را در خود جای داده و به لحاظ موقعیت ژئوپلتیکی آنهایی که در این منطقه قضاوت می‌کنند اینجا را به عنوان مرکز دنیا می‌شناسند و موقعیت گذرگاهی که این منطقه دارد و گذرگاه‌های راهبردی که در این منطقه است حداقل ۵ گذرگاه در منطقه داریم که در کنار کانال سوئز می‌شود ۶ گذرگاه. مرکز انرژی جهان اینجاست که با عنوان انرژی‌های فسیلی که در اینجا گسترش پیدا کرده و حجم عمده آن اینجاست، نگاه کشورهای دنیا به این منطقه است. این دریا مرکز تجارت جهانی است.

امیر خانزادی گفت: یک سوم تجارت جهانی کالا دریایی است و از طریق اقیانوس با تمام دنیا ارتباط داریم و دریا و اقیانوس فرصت بسیار خوبی برای جمهوری اسلامی ایران است تا با دوستان خود ارتباط برقرار کند و به تجارت دریایی با مقیاس اقیانوسی بپردازد. دریا برای جمهوری اسلامی خیلی مهم است و اهمیت آن بسیار است. در خطوط مواصلاتی دریایی جمهوری اسلامی ایران هر شناوری می‌خواهد نفت و کالا به ایران وارد کند باید از گذرگاه‌ها و معابر دریایی منطقه عبور کند، امنیت آن برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است. در بحث اقتصاد می‌گویند اقتصاد بدون امنیت سراب است. در همه ابعاد اقتصادی امنیت مهم است. بدون اقتصاد، امنیت هم دست یافتنی نیست و این دو مکمل هم هستند و با هم کار می‌کنند و ارتباط دارند. این ارتباط برای ایران از طریق شمال اقیانوس هند و سواحل مکران است.

وی با بیان اینکه دریا برای ما و منطقه بسیار مهم است، گفت: تکالیفی هم که داریم به آن می‌پردازیم. رزمایش بخشی از این موضوع را تمرین می‌کرد و چگونگی برقراری امنیت در منطقه را تمرین کردیم.

امیر خانزادی گفت: نیروی دریایی جزو جوان‌ترین نیروهاست. در این رزمایش نیز آنچه رقم خورد و توفیقاتی که به دست آمد توسط همین جوانان رقم خورد. ما در هر صحنه‌ای که در کنار همرزمان قرار می‌گرفتیم آنچه مشهود بود روحیه بالای رزمندگان ما بود. این روحیه در رزمندگان ما نهادینه شده است و کارآمدی را به همراه داشته است.

وی با بیان این که اکثر عملیات‌های بزرگ تا پیش از این در زمستان برگزار می‌شد، اما این رزمایش در تابستان و شرایط وزش شدید باد و امواج دریا برگزار شد، گفت: اکثر رزمایش‌های ما در زمستان برگزار می‌شد. اما این رزمایش در شرایط سخت فصلی برگزار شد در این رزمایش هیچگونه سانحه‌ای نداشتیم و همه تاکتیک‌ها به دقت اجرا شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: این موفقیت‌ها توسط جوانانی که در عرشه کشتی‌ها و در موقعیت‌های مختلف در پرنده‌ها و حوزه پدافند پای کار بودند به دست آمد این همه از و اراده که در فرزندان جوانان این مملکت دیدیم غرور آفرین است.

امیر خانزادی تمرینات مشترکی که با همکاری نیروی هوایی ارتش، نیروی پدافند و نیروی زمینی انجام شد را نشانه عزم و اراده نیرو‌های دانست و گفت: تمرینات بسیار خوب و مقتدرانه‌ای در این رزمایش انجام شد.

وی ادامه داد: در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتم گفتگویی در خصوص یکی از تجهیزات پیشرفته که ما در اختیار داریم شد ایشان فرمودند که خودتان قطعات مورد نیاز آن را بسازید ایشان نام چند شرکت دانش بنیان را به ما اعلام کردند که ما به سراغ آن‌ها برویم و بعد از جلسه من از آن‌ها خواستم که با هم دیداری داشته باشیم و دیدم که آن‌ها دنیایی از دانش و توانمندی در اختیار دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: دانش این شرکت‌ها پیچیده است و این جوانان پای کار آمدند و بیش از ۹۰ درصد از تجهیزاتی که گلوگاه بود امروز در نیرو دریایی تولید شده است. بیش از ۴۰۰ قطعه را جهاد خودکفایی نیروی دریایی تولید کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز تجهیزات بسیار پیچیده‌ای را برای ما تولید کردند که این‌ها موجب احساس غرور برای ماست.

وی خطاب به مردم گفت: باور کنید که این مملکت توانمندی بسیاری دارد و جوانان ما سرشار از هوش و اشتیاق هستند کافی است که به این جوانان میدان داد و آن‌ها را باور داشت.

امیر خانزادی گفت: نیرو‌های مسلح پیش از بخش‌های دیگر کشور تحت تحریم‌ها قرار گرفت و به همین دلیل، قدر پیشرفت‌ها و تجهیزات و تسلیحات که داریم را می‌دانیم و می‌دانیم که اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود هیچ قطعه‌ای به ما داده نخواهد داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص پهپاد سیمرغ گفت: این پهپاد نتیجه هم افزایی اثربخشی در کشور است. خوشبختانه امروز سبد پهپادی کشور بسیار متنوع و کامل است و در حوزه‌های مختلف پهپاد‌ها و تجهیزات مورد نظر در این حوزه را داریم که متناسب با نیازمندی‌های خود و حوادثی آن را انتخاب کردیم. این پهپاد دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های متناسبی است. البته این پهپاد در نیروی هوا فضا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به مداومت ۲۴ ساعته پروازی آن می‌توانیم به صورت مشترک با سپاه از قابلیت‌ها و اطلاعات که ارسال می‌کند استفاده کنیم. این پهپاد علاوه بر قدرت شناسایی از بمب‌های قدرتمندی نیز بهره می‌برد که در این رزمایش از آن‌ها استفاده شد.

وی افزود: در امنیت اولین چیزی که مهم است اشراف اطلاعاتی است یعنی داشتن آگاهی از محیط، این پهپاد می‌تواند به صورت پیوسته و مداوم در ارتفاع بالا به پرواز درآید و اقیانوس را در آن ۲۴ ساعته به خوبی رصد کند، امروز این پهپاد قابلیت‌های بسیاری خوبی به ما داده و ما می‌توانیم اشراف اطلاعاتی کاملی داشته باشیم.

امیر خانزادی گفت: امروز از یک مجموعه بازدید داشتیم و اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است و پهپاد‌ها و تجهیزات بسیار خوبی در حال تولید است؛ البته امکان مطرح کردن آن‌ها نیست، اما به مردم این نوید را می‌دهیم که پهپاد‌هایی با قابلیت‌های بسیار پیشرفته در آینده نزدیک به نیرو‌های مسلح وارد می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از موشک کروز دریایی ابومهدی مهندس، گفت: این موشک توسط وزارت دفاع تولید شده که از آن رونمایی شد، زمانی که ما اعلام نیاز کرده بودیم فکر می‌کردیم که شاید زمان زیادی برای دستیابی به آن طول بکشد، اما کاری که همکاران ما در بخش وزارت دفاع انجام دادن یک شگفتی قابل تحسین است. این موشک علاوه بر برد بلند قابلیت برنامه ریزی را دارد من تصور می‌کنم اگر موشکی را در اختیار داشته باشید که برخلاف تصور دشمنان از طرفی به سمت هدف حرکت کند که او توقع ندارد بسیار تأثیرگذار است. موشک کروز دریایی ابومهدی این قابلیت‌ها را به ما می‌دهد و دست خیلی بلندی برای نیروی دریایی است. اگر امروز نیرو‌های آمریکایی با فاصله ۸۰۰ کیلومتری ایستاده اند با این موشک قطعاً باید بیم بیشتری داشته باشند و این هیاهوی رسانه‌ای که درباره رزمایش داشتند به همین دلیل بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره قابلیت‌های زیردریایی فاتح گفت: این زیردریایی در مقیاس یک زیردریایی سنگین، اما کوچک‌تر شده است. این زیردریایی تاکتیک و قابلیت یک زیردریایی حرفه‌ای را دارد. این زیر دریایی می‌تواند کف نشینی کند که یک عملیات بسیار دشوار و پیچیده و خطرناک است؛ می‌تواند در کف اقیانوس پنهان شود. این زیردریایی می‌تواند اژدر بومی والفجر که برد آن‌ها دوبرابر شده است را شلیک کند و می‌تواند مسافت‌های طولانی‌تری را طی و اهداف را مورد هدف قرار دهد، چون یک زیر دریایی کاملاً بومی است پس کسی نمی‌تواند تجهیزات آن را تحریم کند.

وی ادامه داد: فاتح می‌تواند مین را به نقاط هدف هدایت کند، فاتح همچنین از سونار سیصد و هشتاد درجه استفاده می‌کند و می‌تواند موشک جاسک دو که یک موشک زیردریایی است را از زیر آب پرتاب کند.

خانزادی در خصوص قابلیت‌های موشک جاسک ۲ گفت: موشک‌هایی که از سطح شلیک می‌شود دشمن می‌تواند ان‌ها را منحرف کند، اما جاسک ۲ از زیردریایی که دشمن به هیچ عنوان انتظار آن را ندارد شلیک می‌شود، امروز موشک جاسک دو نسبت به نمونه اولیه دوربرد‌تر شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص پیام این رزمایش، گفت: دریا یک عرصه پیوسته است و دشمنانی که اهداف ایران را تهدید می‌کنند کشور‌هایی هستند که در اقیانوس‌ها گسترش پیدا کرده اند و با قلدری وارد آب‌های جهان شده اند، اما تنها آبی که مستثنا از این است موضوع آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران است که آن‌ها جرأت نمی‌کنند به آن‌ها نزدیک شوند.

امیر خانزادی گفت: ما دریا را به عنوان یک فضای پیوسته در نظر می‌گیریم و آماده پاسخ به هر تهدیدی هستیم؛ البته در همه صحنه‌ها احترام کاملی به تمامیت ارضی کشور همسایه و دوست می‌گذاریم.

وی با اشاره به یکی از سناریو‌های رزمایش ذوالفقار ۹۹ ارتش گفت: در این رزمایش عملیات ورود به ساحل را تمرین کردیم و آن به این معنا بود که اگر سرزمینی محلی برای توطئه دشمنان علیه کشورمان شود این قابلیت را داریم که توطئه‌ها را خنثی کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همکاری سپاه و ارتش را بسیار نزدیک دانست و گفت: فرماندهان سپاه همه دوستان و همکاران ما هستند و ما یک ید واحده هستیم که از همین جا به آن‌ها سلام و درود دارم.

انتهای پیام/

 


تاريخ : یک شنبه 23 شهريور 1399 | 10:17 PM | نويسنده : احمد |

خانواده‌های نیروهای مسلح وام یک میلیونی می‌گیرند.


به گزارش خبرگزاری میثاق نیوز، به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، با موافقت کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، خانواده‌های شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح، تا پایان مهرماه یک میلیون تومان وام حمایتی دولت را دریافت خواهند کرد.

اقساط این وام از محل یارانه ماهانه متقاضیان کسر خواهد شد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح زمان‌بندی ثبت نام و پرداخت وام را به ذینفعان اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

این وام از طریق بانک سپه پرداخت می شود.  

 


تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 | 9:36 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرتیپ خلبان «مهدی هادیان» با اشاره به اهمیت برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تبیین نقش‌آفرینی‌های دلاورمردان نهاجا در جنگ تحمیلی، اظهار کرد: در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با دستور سلسله‌مراتب فرماندهی، ۴۰ ستاد اجرایی را در سطح نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهان ارشد معاونین و تمامی فرماندهان یگان‌های عملیاتی ایجاد کرده‌ایم که به انجام وظایف محوله خواهند پرداخت.

 

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، با بیان اینکه شاید جوانان امروز درک صحیحی از شرایط و دوران سخت و پرمشقت دفاع مقدس نداشته باشند، افزود: تلاش می‌کنیم تا فرهنگ ناب دفاع مقدس را در گرامیداشت چهلمین سالگرد این واقعه مهم تاریخی به نسل جوان ارائه دهیم و بستر نهادینه‌سازی ارزش‌های والایی، چون جهاد و شهادت را در نسل‌های آتی فراهم کنیم؛ چرا که فرمانده معظم کل قوا فرمودند دفاع مقدس گنجی بی‌پایان است که باید از این گنجینه عظیم برای رسیدن به مراتب عالی رشد و شکوفایی استفاده کرد.

 



تاريخ : سه شنبه 18 شهريور 1399 | 9:30 PM | نويسنده : احمد |

توان موشکی ایران طی چند سال اخیر یکی از دستاورد‌های بزرگ کشورمان در عرصه قدرت دفاعی کشور است. نقطه آغاز کسب این دستاورد‌ها را می‌توان شروع جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه کشورمان در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست.

توان موشکی ایران قدرتی است که از مهندسی معکوس آغاز شد و امروزه به عنوان یک دانش بومی و داخلی مطرح است. حضور شرکت‌های دانش بنیان و کمک به صنایع نظامی و موشکی ایران اسلامی در سال‌های اخیر باعث شده تا مسئولان و دانشمندان صنایع دفاعی کشورمان بتوانند با بهره‌گیری از علم و دانش روزِ دنیا پیشرفت‌های موثر و مهمی در طراحی و ساخت موشک‌ها ایجاد کنند. تنوع موشک‌های تولیدی در صنایع دفاعی جمهوری اسلامی به نحوی است که امروزه از کوتاه‌بردترین موشک تا بلندبردترین آن‌ها را در اختیار داریم.

یکی از انواع این موشک‌ها، موشک‌های کروز هستند که چندین سال است وارد صنایع نظامی جهان شدند و بسیاری از کشور‌ها انواع مختلفی از موشک‌های کروز را در اختیار دارند. استفاده از این موشک‌ها چندین مزیت دارد، ارزان قیمت بودن، توانایی پرواز و حرکت طولانی مدت‌تر و سرعت موشک‌های کروز از مهم‌ترین این ویژگی هاست؛ البته موشک‌های کروز نسبت به موشک‌های بالستیک مزیت‌های دیگری هم دارند که سرعت کمتر با وجود داشتن دقت فوق‌العاده‌ای یکی از ویژگی‌های کارآمد آنهاست. می‌توان این نوع موشک را از هر جهت به سوی هدف شلیک کرد و این امتیازی است که موشک بالستیک از آن برخوردار نیست.

موشک قادر

موشک کروز قابلیت شلیک از لانچر‌های نصب‌شده در ناو، زیردریایی، قایق، هواپیمای جنگی و نیز زمین را دارد.

سامانه‌های هدایت موشک‌های کروز بسیار متنوع است؛ سامانه انطباق متقابل پشت سرهم جغرافیایی (Terrain Counter Matching)، سامانه CDS یا Cross Detection System که از خاصیت انعکاس امواج راداری در سطح زمین و یکسان نبودن آن در نقاط متفاوت استفاده می‌کند و سامانه موقعیت‌یابی جهانی (GPS) از جمله ویژگی‌های رآن است.

موشک قادر

مسئولان دفاعی کشورمان هم چند سال است که طراحی، ساخت و استفاده از موشک‌های کروز را در دستور کار خود قرار داده اند.  

موشک کروز قادر

این موشک یکی دیگر از موشک‌های کروز بومی ساخت صنایع موشکی کشورمان است که برای اولین بار در جریان رزمایش نیروی دریایی ارتش در سال ۹۰ رونمایی شد. موشک کروز قادر از نظر ویژگی‌های ظاهری و فنی به خانواده موشک‌های نور شباهت بسیاری دارد. از این موشک تاکنون در دو نوع دریاپایه و هواپایه ساخته شده است.  

موشک قادر

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح کشورمان روز سوم مهرماه سال ۹۲ در مراسم رونمایی از موشک‌های کروز هواپایه نصر و قادر گفت که متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع پس از طراحی و تولید انبوه موشک‌های کروز ضدکشتی قادر و نصر موفق شدند با خلاقیت و ابتکار مثال زدنی نسخه هواپایه این موشک‌ها را هم طراحی و تولید کنند. با طراحی و ساخت این موشک‌های هواپایه که برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد ضمن تجهیز جنگنده‌های نیروی هوایی کشورمان به موشک‌های پیشرفته قادر هواپایه با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر و نصر هواپایه با برد بیش از ۳۵ کیلومتر قدرت عملیاتی و توان بازدارندگی آنان به نحو چشمگیری افزایش پیدا می‌کند.

موشک قادر

مشخصات فنی موشک کروز قادر

موشک کروز قادر، با قطر ۳۶ سانتیمتر و طول ۷۴۰ سانتیمتری می تواند با موتور توربوجت و سوخت مایع به سرعت نزدیک به یک ماخ برسد. این موشک می تواند هنگام پرواز در ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ متری از سطح دریا حرکت کند. موشک قادر دارای یک خلبان خودکار دیجیتال است (DAP- digital auto pilot) که مسیر پروازی آن را تا هدف تنظیم و برخورد آن را به هدف تضمین می‌کند.

کلاهک و شکل بدنه موشک کروز قادر با موشک نور مشابه است. هر دو موشک قادر و نور از سامانه‌های مشابه بهره می‌برند همچنین موشک قادر مانند موشک نور از یک بوستر کمکی پرتاب اولیه استفاده می‌کند. وزن کلاهک جنگی این موشک نامعلوم است، اما از نوع انفجار شدید (High explosives) است که قابلیت نفوذ در زره کشتی‌ها با فیوز تأخیری را دارد.

موشک قادر

از دیگر قابلیت‌های این موشک می‌توان به قابلیت گریز از سیگنال‌های پارازیت، سامانه‌های جنگ الکترونیک، امکان نصب بر روی هواگرد‌هایی همچون میل ۱۷ و جنگنده‌های اف ۴ اشاره کرد که این کار باعث دقت و سرعت بیشتر در انهدام اهداف می‌شود،  سیستم هدایت آن مبتنی بر رادار داخلی فعال است. 

نیرو‌های مسلح با به ثمر نشستن این دستاورد بزرگ ضمن بهره گیری هوشمندانه و حداکثری از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های موجود، موفق شدند تا تحریم‌های دشمنان را نیز به طور موثری بی اثر و خنثی کنند.

موشک قادر

موشک کروز قادر در رسانه‌های خارجی

داگلاس بری کارشناس ارشد صنعت هوافضا در پایگاه تحلیلی انستیتو بین المللی مطالعات استراتژیک طی مقاله‌ای قدرت موشکی ایران را بررسی و تحلیل کرده و درباره موشک قادر نوشته است که برد این موشک در حدود ۲۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

موشک قادر

آنتونی اچ کوردزمن تحلیل‌گر ارشد مسائل بین‌الملل هم در پایگاه مرکز مطالعات مسائل بین المللی و استراتژیک نیز به چند موشک کروز ایران از جمله ظفر، نصر، نور و قادر اشاره کرده و در تحلیل آن‌ها نوشته است که این موشک‌ها از تکنولوژی مشابه به هم بهره می‌برند.



تاريخ : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | 10:58 PM | نويسنده : احمد |

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار ادعا‌های نخ نما شده خود علیه جمهوری اسلامی، مدعی شد ایران نه تنها خاورمیانه بلکه تمام جهان را در معرض خطر قرار داده است.

مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، که بخشی از آن بر روی صفحه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت، برای این ادعای خود به ذکر چند مثال پرداخت و گفت این کشور در حملات سایبری قابل توجهی درگیر بوده است. به آن‌ها اجازه خرید و فروش ابزار‌های مربوط به توانمندی سایبری داده شد. این نه تنها تهدیدی برای منطقه است بلکه تمامی جهان را به مخاطره می‌اندازد.

وزیر امور خارجه آمریکا با یادآوری حادثه سقوط هواپیمایی اوکراین، خطر ادعایی جمهوری اسلامی را نه تنها متوجه مردم ایران بلکه خاورمیانه و هدایت اقدامات تروریستی در اروپا دانست. پمپئو با طرح این ادعا‌ها بر ضرورت جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرد.

آمریکا پس از آنکه شکست سختی را در شورای امنیت سازمان ملل متحمل شد و تلاش‌هایش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران ناکام ماند، برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه تلاش کرد. روسیه، چین و اتحادیه اروپا تصمیم اخیر آمریکا را غیرقانونی خوانده و تاکید کردند که واشنگتن عضوی از توافق هسته‌ای ایران نیست و به همین دلیل نمی‌تواند از بند پیش‌بینی شده در توافق استفاده کند.

در همین رابطه، رئیس شورای امنیت تاکید کرده که اجماعی در بین اعضای شورای مذکور در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه ایجاد نشده است. نماینده آمریکا در سازمان ملل ضمن محکوم کردن سایر کشورها، مدعی شده که آن‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند.

با این حال وزیر امور خارجه آمریکا، اخیرا ضمن تکرار ادعای فعال‌شدن مکانیسم ماشه از سوی واشنگتن، مدعی شد که تحریم‌های ضدایرانی از ۲۰ سپتامبر مجددا فعال خواهند شد.



تاريخ : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | 10:51 PM | نويسنده : احمد |

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، تأکید کرد: با وجود اینکه تکانه‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا در برخی حوزه‌ها لطماتی را به اقتصاد کشور زده است، اما دولت تمام تلاش خود را به کار بسته است که در حد امکان فضای توسعه و رونق در تولید و کسب و کار را حفظ کند و در عین حال تأمین کالا‌های مورد نیاز مردم مسیر خود را ادامه دهد.

او با بیان اینکه نباید اجازه دهیم تکانه‌های اقتصادی، چون تحریم یا تنگنا‌های کرونایی، آهنگ توسعه کشور را کند کرده و به اقتصاد خانوار و معیشت و رفاه مردم ضربه بزند، گفت: دولت تلاش کرده در دو حوزه اقتصاد کلان و اقتصاد خانوار سیاست‌ها و برنامه‌های دقیقی در این زمینه تدوین و اجرایی کند.

رئیس جمهور اختصاص تسهیلات و وام‌های خاص در ابتدای سال جاری برای خانوار‌ها و صاحبان کسب و کار‌های زیان دیده از محدودیت‌های کرونایی را از جمله اقدامات دولت برای جبران خسارت‌ها و زیان‌های وارد شده به زندگی مردم عنوان کرد و مقرر کرد که وزارتخانه‌های رفاه، اقتصاد و بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه طرح‌های جدیدی در خصوص تسهیلات خرید کالا را برای حقوق‌بگیران، بازنشستگان و کسانی که درآمد ثابت و مشخص دارند، پیگیری و اجرا کنند.

روحانی با تأکید بر اینکه تأمین کالا‌های ضروری و مورد نیاز مردم و کنترل و مدیریت قیمت آن‌ها اولویت نخست دولت است، اظهار کرد: دولت نگذاشته و نخواهد گذاشت که موضوع کالا‌های اساسی موجب نگرانی مردم شود و در این جهت دستگاه‌های مرتبط، با برنامه‌ریزی منظم و با هماهنگی عمل خواهند کرد.

رئیس جمهور در ادامه خاطر نشان کرد: دولت همانطور که تاکنون اجازه نداده مشکلات و معضلات برنامه‌های اقتصادی کشور را مختل کند، با هماهنگی‌ها و اقدامات مؤثر تلاش خواهد کرد لایحه بودجه سال آینده را با توجه به واقعیات پیش رو به مجلس ارائه کند.



تاريخ : پنج شنبه 13 شهريور 1399 | 10:45 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، با حضور امیر حاتمی و مدیر عامل سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع خط بهینه سازی و ارتقاء توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح و هم چنین میدان آزمایش تانک در شهرستان درود افتتاح و به بهره برداری رسید.

امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با بیان اینکه تعمیرات اساسی و ارتقاء تسلیحات نظامی و دفاعی نیازمند دانش به روز، تکنولوژی و فناور‌های منحصر به فرد خود است گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پس از دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در مسیر تولید و تأمین نیاز‌های اساسی نیرو‌های مسلح همواره با تحریم‌های ظالمانه و مشکل تأمین و تعمیر قطعاتِ ادوات و تسلیحات دفاعی روبرو روبرو بود که از همان ابتدا با تکیه بر شعار ما می‌توانیم و قطع هرگونه وابستگی، قدم در مسیر خود کفایی و تامین نیاز‌های بومی گذاشت.

امیر سرتیپ حاتمی افتتاح خط ارتقا و بهینه سازی تانک‌های نیرو‌های مسلح و آماده سازی اولین میدان تست و ارزیابی انواع تانک‌ها در همجواری صنعت درود را گامی مهم در افزایش قدرت یگان‌های رزم نیرو‌های مسلح عنوان کرد و افزود: انشالله وزارت دفاع با افتتاح این خط ارتقاء و میدان آزمایش که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع راه اندازی شده است قادر خواهد بود تمامی تانک‌های موجود در کلاس‌های مختلف را در تراز تانک T۹۰ به روز رسانی و ارتقا دهد.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین بستر سازی جهت ارتقا و بهینه سازی توان عملیاتی تانک‌های نیرو‌های مسلح را با استفاده از توان و ظرفیت داخلی، گامی ارزنده در کاهش خروج ارز از کشور و قطع وابستگی به سایر کشور‌ها دانست.

وزیر دفاع در ادامه با بیان اینکه تانک به عنوان پیچیده ترین، گرانترین و اثربخش‌ترین وسیله در حوزه رزم زمینی همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است گفت: امروزه تانک‌هایی که توسط متخصصان سازمان صنایع دفاع طراحی، تولید و در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده می‌شود مجهز به سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله یاب لیزری، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز را داراست و به طور کل با تانک‌های ساخته شده پیشرفته در دنیا برابری می‌کند.

وی با بیان دستاورد‌های بزرگ وزارت دفاع در ساخت انواع تسلیحات راهبردی زمینی، دریایی، هوایی، هوا و فضا و الکترونیک طی سال‌های اخیر گفت: تجهیزات ساخته شده توسط متخصصان صنعت دفاعی در بازه زمانی خاص متناسب با تهدیدات و نیاز نیرو‌های مسلح در میدان‌های رزم، نیازمند به روز رسانی است و این موضوع در صنایع مختلف وزارت دفاع از جمله صنایع هوایی و دریایی به بهترین نحو ممکن در حال انجام است به طوری که امروز انواع بالگرد‌ها و جنگنده‌های کلاس غربی و شرقی را با تکنولوژی‌های بومی به روز رسانی، بهینه سازی و ارتقاء یافته است.



تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | 8:42 PM | نويسنده : احمد |

فرمانده کل ارتش از عنایت ویژه فرمانده معظم کل قوا قدردانی کرد


به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، به دنبال عنایت ویژه و لطف بزرگوارانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تصویب اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (ع)؛ امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در پیامی از معظم‌له قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

با سلام و تحیات، به استحضار می‌رساند:

عنایت ویژه و لطف بزرگوارانه آن امام عظیم‌الشأن در تصویب اعطای پرچم و نشان فداکاری به دانشگاه افسری امام علی (علیه‌السلام) با حضور حماسی دانشجویان و فرماندهان این دانشگاه ابلاغ شد و شور و شعف زایدالوصفی در ارتش انقلابی ایجاد کرد. این افتخار جاودانه، جلوه‌های تابناکی از اراده راسخ ارتشیان مقتدر در پرتو گوهر درخشان ولایت، برای تداوم راه شهیدان و پایداری در جبهه مقاومت آفرید و موجب مسرّت، امید و درخشش بیشتر مسیر نورانی جهاد فی سبیل الله شد.

ابراز خشنودی رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، اشتیاق و استقبال پیشکسوتان، خانواده معظم شهدا و برخی از اقشار جامعه، نشانه‌های روشنی از اخلاص، ایثار، تعهد و وفاداری آحاد ارتش و ملت انقلابی به آن رهبر فرزانه و دلیل قاطعی از استعداد رهپویان مسیر شهیدان عزت و اقتدار برای ایثار جان، تحت فرماندهی آن زعیم عالی‌قدر و گواه تأثیر ماندگار الطاف کریمانه حضرتعالی در کارکنان ارتش ولایتمدار است.

بار دیگر خداوند بزرگ را بر نعمت ولایت شکر می‌گوییم و از محبت و پاداش شایسته ولی‌امر مسلمین به فرزندان ارتشی خود سپاسگزاریم. سخت می‌کوشیم شاکر عامل باشیم و نقش مؤثری در پیشبرد نیرو‌های مسلح پرافتخار به سمت اهداف بزرگ گام دوم انقلاب ایفا کنیم؛ با کار جهادی و انگیزه مضاعف، شایستگی‌ها و توانمندی‌های فرزندان رشید ملت در ارتش را در ارتقای سطح آمادگی‌های ایران سربلند اسلامی به اوج برسانیم.

به این امید که با تبعیت از فرامین حکیمانه و تنعّم از دعای خیر حضرت‌عالی، تبرّک تقوا، مجاهدت و پایبندی ارتشیان مؤمن به ارزش‌های انقلاب اسلامی، دست در دست آحاد نیرو‌های مسلح مقاومت، ید واحده نظام شکوهمند اسلامی و سربازانی شایسته انتظار و رزم در رکاب حضرت مهدی (عج) باشیم.

سلامت، طول عمر و مزید برکات وجود مبارک را در رهبری امت اسلام از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
سرلشکر ستاد سید عبدالرحیم موسوی»



تاريخ : پنج شنبه 30 مرداد 1399 | 8:34 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در سیزدهمین همایش فرماندهان نمونه یگان‌های عمده این نیرو که همزمان در تهران و قرارگاه‌های منطقه‌ای برگزار شد، گفت: اصول فرماندهی در نزاجا بر سه اصل ولایت مداری، عدالت محوری و شایسته سالاری بنا شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم اظهار کرد: امروز صراط مستقیم اطاعت و فرمانبرداری از ولی فقیه است و در آیه شریفه سوره فاتحه الکتاب منظور از نعمت، نعمت ولایت است و صراط مستیقم وجود نازنین، ولی امرمسلمین جهان است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع تحرک در نیروی زمینی ارتش افزود: در نیروی زمینی ارتش طرح‌های لبیک را ترسیم کرده‌ایم که انجام این طرح‌ها مصداق تحرک و حرکت رو به جلو است.

امیر سرتیپ حیدری، جلوگیری از توقف، پیگیری و تلاش جهادی را کلید واژه مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عنوان کرد و گفت: کلیه برنامه‌ها و اقدامات را مدیریت شده و با قوت انجام دهید و رو به جلو حرکت کنید و در این هیچ طرحی را متوقف نکنید، شما فرماندهان باید حرکت رو به جلو را در دستور کار خود قرار دهید.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به بهره گیری از علم و دانش با بیان اینکه به اعتبار سخن معصومین (ع) علم، برتری، ارجحیت، راهگشایی و قدرت می‌آورد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به برکت وجود مقام معظم رهبری و مکتب رهایی بخش اسلام روز به روز در حال تولید قدرت است و قدرت بالای نظام موجب شده تا تمامی رسانه‌های دشمن پیکانشان را به طرف ایران اسلامی نشانه بگیرند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: دشمنان نظام بیکار ننشسته اند و همیشه در تلاش هستند با ابزار‌هایی که در دست دارند جلوی پیشرفت قدرت جمهوری اسلامی ایران را بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن سعی دارد ارزشه‌ایی را که به آن افتخار می‌کنیم تبدیل به ضد ارزش کند، افزود: دشمنان نظام در تلاش هستند تا ارزشهایی، چون شهادت، ایثارگری و جهاد را در بین آحاد ملت بی اثر کنند، اما ما با توکل بر خداوند منان و ائمه معصومین (ع) با تولید قدرت تمام نقشه‌های آن‌ها را خنثی خواهیم کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خداوند قدرتش را از طریق ولی فقیه به دشمن نشان خواهد داد، امروز قدرت و توانی که خداوند در جمهوری اسلامی ایران و جغرافیای مقاومت ایجاد کرد بی نظیر است.

سرتیپ کیومرث حیدری با اشاره به توان دفاعی و قدرت رزمی نیروی زمینی ارتش گفت: در عرصه نظامی به قدرت بالایی رسیده ایم، تولید تجهیزات و تسلیحات نظامی در نیروی زمینی ارتش موجب شد تا این نیرو در قدرت دفاعی به جایگاه مطلوبی برسد.

سرتیپ حیدری تاکید کرد: قدرت سیاسی و بازدارندگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران به آنجا رسیده است که استکبار جهانی حتی جرات حضور در منطقه را ندارد و باید با ترس منطقه را ترک کند، امروز قدرت ما به نمادی در منطقه تبدیل شد و در حوزه‌های مختلف به عنوان یک قدرت برتر در منطقه محسوب می‌شویم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه چگونه باید قدرتی را که امروز به دست آورده‌ایم ارتقا ببخشیم، گفت: تقویت ولایت مداری، نصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص اورهال تجهیزات، کنسرواسیون، پارک مشروط و ارتقا توان رزمی از راه‌های ارتقا قدرت است.



تاريخ : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | 8:54 PM | نويسنده : احمد |

آمادگی ارتش برای واگذاری مکان های عمومی به منظور برگزاری کنکور سراسریآمادگی ارتش برای واگذاری مکان های عمومی به منظور برگزاری کنکور سراسریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش صبح امروز در تماس تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنا بر تدبیر فرمانده کل ارتش، همانطور که روز گذشته هم در جلسه قرارگاه بهداشت و درمان نیروهای مسلح اعلام کردیم، آمادگی داریم برای تسهیل در برگزاری کنکور سراسری، فضاهای پادگانی خود را در سراسر جغرافیای کشور در اختیار وزارت علوم قرار دهیم تا از فشردگی جمعیت جلوگیری شود.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرایط به وجود آمده و در راستای رعایت هرچه مطلوب‌تر پروتکل های بهداشتی آمادگی واگذاری مکان‌های عمومی شامل ورزشگاه‌ها، مساجد و سالن‌های بزرگ برای برگزاری کنکور سراسری را دارد.

وی افزود: علاوه بر مکان‌های عمومی، فضای مراکز آموزشی آجا به ویژه شش دانشگاه ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با درنظر گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، آمادگی لازم برای برگزاری کنکور سراسری را دارد.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند زیستی ارتش از ابتدای شروع بیماری کرونا در زمینه های مختلف بهداشتی درمانی و تولید مواد ضدعفونی و ماسک در خدمت به ملت شریف ایران اسلامی بوده و تا پایان عادی شدن وضعیت آماده کمک‌رسانی به ستاد ملی مبارزه با کرونا خواهد بود.

نمکی وزیر بهداشت نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن قدردانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در صورت اعلام نیاز وزارت علوم، از ظرفیت‌های ارتش در سراسر کشور استفاده خواهد شد.



تاريخ : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | 8:49 PM | نويسنده : احمد |

خارش پوست، جدیدترین نشانه ابتلا به ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار میثاق نیوز، خارش پوست به عنوان جدیدترین نشانه ابتلا به ویروس کرونا شناخته شد.

بر این اساس، دانشمندان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند از هر یازده نفری که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، یک نفر خارش پوستی داشته است. از همین رو باید از این به بعد خارش پوستی را نیز یکی از نشانه‌های ابتلا به کووید ۱۹ دانست.

دانشمندان این دانشگاه در تحقیقات خود ۲۰ هزار مبتلا به کرونا در انگلیس را مورد بررسی قرار دادند. یافته‌های این محققان نشان داد ۹ درصد مبتلایان عوارضی مانند خارش پوست نشان داده اند. همچنین ۸ درصد نیز دارای عوارض پوستی شده اند.

بیشتر بخوانید

افزایش مبتلایان به کرونا در جهان برای دومین روز متوالی

این دانشمندان از وزارت بهداشت انگلیس خواستند خارش پوست را به عنوان یکی از علائم ابتلا به ویروس کرونا معرفی کنند. پیش‌تر این وزارتخانه سه علائم تب، سرفه‌های مداوم و از دست دادن حس بویایی یا چشایی را از نشانه‌های ابتلا به کووید ۱۹ معرفی کرده بود.

تاکنون بیش از ۲۹۴ هزار تن در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، ۴۵ هزار تن جان خود را از دست داده اند. دولت انگلیس بسیار امیدوار است با کشف واکسن ویروس کرونا، از شیوع گسترده این ویروس در کشور جلوگیری کند. به تازگی دانشگاه آکسفورد مرحله نخست آزمایش واکسن کووید ۱۹ را با موفقیت انجام داده است.



تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 10:26 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مجتمع اوج نیروی هوایی ارتش، از قسمت‌های مختلف این مجموعه بازدید و توان حاضر به کاری و عملیاتی این مجتمع را مورد ارزیابی قرار داد.

بازدید از کارخانجات ثاقب، هواپیمای شکاری، پهپاد و قطعه سازی مجتمع اوج، از برنامه‌های امیر سرلشکر موسوی در این بازدید بود.

گفتنی است امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا، امیر سرلشکر موسوی را در این بازدید همراهی کردند.



تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 10:21 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز،  دفاع مقدس به عنوان مهم‌ترین عرصه ظهور و بروز استعدادهای ایران و نیروهای نظامی در عرصه نظامی بود. هشت سالی که یک ملت در مقابل یک جهان ایستاد و در آخر هم پیروز شد. در این سال ها عملیات های زیادی برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان انجام شد که یکی از آنها عملیات رمضان بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان نخستین عملیات رزمندگان ایران در چهارچوب استراتژی تنبیه متجاوز بود. با آزادی خرمشهر و عقب راندن دشمن به پشت مرز‌های بین المللی در منطقهِ جنوب، ایران استراتژی تنبیه متجاوز را در پیش گرفت و مقامات کشوری و لشکری به منظور ایجاد پوشش امنیتی لازم برای شهر‌های مرزی، ورود به خاک عراق و انتقال جبهه به قلمرو این کشور را ضروری دانستند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان در شب ۲۱ رمضان مصادف با ۲۲ تیر ماه ۱۳۶۱ با رمز یا صاحب‌الزمان ادرکنی در منطقه عملیاتی شلمچه و شرق بصره آغاز شد؛ عملیاتی سنگین که یکی از بزرگ‌ترین عملیات‌های زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم به ‌شمار می‌رود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

این عملیات که به گواه فرماندهان جنگ اولین عملیات ایران در خاک عراق محسوب می‌شد، آن طور که باید و شاید پیش نرفت و نتوانست خیلی از اهداف خود را تامین کند، اما موفقیت‌هایی نیز در پی داشت.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

صدام پس از اشغال خرمشهر و به بهانه حمله سراسری اسرائیل به جنوب لبنان، قصد داشت جنگ را خاتمه داده و امتیاز خرمشهر را برای خود نگاه دارد. از سوی دیگر، فرماندهان ایرانی با اطلاع از این قصد بر آن شدند تا با فتح منطقه‌ای از خاک عراق و گرفتن امتیاز ارضی، پایان عادلانه‌ای به جنگ دهند. به این ترتیب عملیات رمضان در چهار محور و پنج مرحله طراحی و اجرا شد تا با عبور از خط مرز بین المللی، یک زمین مثلث شکل به وسعت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع تصرف شود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

این منطقه از شمال به کوشک و طلائیه و پاسگاه‌های مرزی در جنوب هویزه و حاشیه جنوبی هور الهویزه و از غرب به رودخانه اروند (در نقطه تلاقی دجله و فرات به نام القرنه) تا شلمچه در غرب خرمشهر، و از شرق به خط مرزی شمالی – جنوبی و از کوشک تا شلمچه منتهی می‌شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

نام عملیات: آفندی رمضان
رمز عملیات: بسم الله القاصم الجبارین یا صاحب الزمان ادرکنی
تاریخ شروع: ۲۲/۴/۶۱
ساعت شروع: ۲۱:۳۰
مدت زمان: ۱۷ روز
منطقه عملیات: غرب جاده اهواز – خرمشهر (شرق بصره) منطقه‌ی عملیات از سمت شرق به جاده اصلی اهواز – خرمشهر و از سمت جنوب به اروند‌رود به شکل مثلث قائم‌الزاویه متساوی الساقین است که در مجموع ۲۷۰۰ کیلومتر مربع را شامل می‌شود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

مرکز اسناد دفاع مقدس می نویسد: در این حمله ۱۰ تیپ از سپاه و دو لشکر از نیروی زمینی ارتش حضور داشتند که تحت امر چهار قرارگاه عملیاتی کار می‌کردند، اما به علت موانع و استحکامات پدافند مثلثی شکل و میادین مین فراوان، نیرو‌های ایرانی نتوانستند با سرعت عمل به تمامی اهداف مورد نظر دست پیدا کنند. مرحله دوم نیز در محور میانی- جنوب پاسگاه زید- و با همان یگان‌ها و با تقویت دو تیپ دیگر صورت گرفت، که چندان موفقیت‌آمیز نبود و تنها مقداری خسارت به دشمن وارد آمد. مرحله سوم از جنوب پاسگاه زید آغاز شد و نیرو‌های ایرانی به‌طور خیره‌کننده‌ای به درهم شکستن و تصرف مواضع دشمن پرداختند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

مرحله چهارم عملیات از محور جنوبی منطقه عملیاتی شلمچه شروع شد، اما به دلیل هوشیاری و آمادگی عراقی‌ها و استحکامات و مواضعی که تعبیه شده بود، راهی از خط نخست دشمن، به روی رزمندگان اسلام باز نشد. مرحله پنجم و پایانی که تلاش نهایی و اصلی این عملیات سیاسی- نظامی بود، از شمال پاسگاه زید در حد فاصل دژ مرزی عراق و خاکریز‌های مثلثی آغاز شد. در بدو درگیری و نبرد، همه چیز طبق طرح فرماندهان ایرانی پیش می‌رفت و نیرو‌های ارتش و سپاه توانستند گذشته از پاکسازی و الحاق، خاکریزی مناسب و دو جداره در جناح شمالی بسازند، ولی از آنجا که دقت کافی در ساخت آن به‌کار نرفت، دشمن توانست پنج کیلومتر در آن رخنه کند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

اهداف عملیات: آزاد سازی خاک میهن اسلامی، بخشی از خاک عراق، پاسگاه زید عراق، انهدام یگان‌های دشمن.
نتایج عملیات: آزاد سازی ۲۵۰ کیلومترمربع از خاک وطن، ۸۰ کیلومتر مربع از خاک عراق و پاسگاه زید عراق، انهدام ۳ تیپ زرهی، یک تیپ مکانیزه و یک تیپ مختلط
تلفات دشمن: ۲۰۰۰ کشته، ۸۰۰۰ مجروح و زخمی و ۱۳۱۵ نفر اسیر
خسارات دشمن: انهدام ۴۵۰ دستگاه تانک و ۲۵۰ نفربر زرهی، ۱۵۰ دستگاه خودرو، ۱۴ فروند هواپیما، ۲ فروند هلیکوپتر و تعداد زیادی جنگ افزار سبک و سنگین
غنائم: ۷۰ دستگاه تانک که تعداد ۱۰ دستگاه از آن‌ها تی ۷۲ بوده و ۳۰ دستگاه نفربر و تعداد زیادی جنگ افزارو مهمات

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

در بین حمله‌های وسیعی که طی هشت سال دفاع مقدس انجام شد، ویژگی خاص عملیات رمضان تک جبهه‌ای بودن آن بود؛ آن گونه که در عملیات فتح المبین دشمن به شکل نیم دایره‌ای در داخل خاک ما قرار داشت و برای ما امکان دور زدن از راست و چپ وجود داشت و غافل گیری در حمله، از اصول اصلی حرکت ما محسوب می‌شد. عملیات بیت المقدس نیز به همین شکل بود، یعنی در این عملیات نیز نیرو‌های دشمن، به علت تجمع زیاد در خرمشهر، از سمت مرز غافل گیر شدند.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

اما در عملیات رمضان، به دلیل شرایط خاص منطقه و آرایش دشمن، حمله به صورت تک جبهه‌ای بود. از ویژگی‌های حملهِ تک جبهه‌ای نداشتن اسیر و پیشروی کم است؛ ضمن اینکه تلفات در این نوع عملیات مسلماً بیش از عملیات احاطه‌ای است. با موانعی که عراق سر راه نیرو‌های اسلام ایجاد کرده بود و شاید اصلی ترین دلیل کُندی عملیان رمضان همین بود.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

همچنین شواهد نشان می دهد نشان می‌دهد که در عملیات رمضان ما تنها بین پنجاه تا شصت گردان نیرو داشتیم، در حالی که عراق بیش از هفت تا هشت لشکر سازمانی اش را به منطقهِ عملیاتی رمضان آورده بود، یعنی عراق در آغاز عملیات، افزون بر تانک ها، ده‌ها هزار نیرو به منطقهِ عملیاتی رمضان وارد کرد که کار را برای رزمندگان ایرانی بسیار سخت کرده بود؛ بنابراین می توان گفت که عراق تقریباً، دو برابر ما نیرو در اختیار داشت و حتی در درگیری‌ها هم عقبه آنها به دلیل درگیر نشدن سالم می ماند و این یعنی نیروهای تازه نفس بیشتری در اختیار رژیم بعث بود که این خود یک امتیاز برای آنها تلقی می شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

عملیات رمضان که از سوی ایران برای نخستین‌بار در خاک دشمن اجرا شد، بازتاب خبری گسترده‌ای را درپی داشت؛ به‌گونه‌ای که تحلیل‌گر رادیو آلمان هدف ایران را خاموش کردن توپخانه ۳۰ کیلومتر بردی عراق عنوان کرد و شبکه دوم تلویزیون این کشور نیز اعلام کرد که تهران به تهدید‌های خود عمل کرد و جنگ وارد مرحله جدیدی شد.

بزرگ‌ترین عملیات‌ زرهی، زمینی پس از جنگ جهانی دوم چگونه توسط رزمندگان ایرانی انجام شد؟

روزنامه کویتی السیاسه هم نوشت عرب‌ها حتی فریاد زدن را نیز فراموش کرده‌اند. این سخنان در حالی از سوی کویت و برخی از کشور‌های عربی حامی صدام در آن زمان گفته می‌شد که عواقب این جنایات ضد‌بشری رژیم بعث عراق علیه ایران حتی دامان خود آن‌ها را نیز گرفت، همانگونه که امام خمینی (ره) بار‌ها آن را پیش‌بینی فرمود و جهان شاهد این بود که چگونه صدام به کویت به عنوان یکی از استان‌های عراق حمله کرد و آنجا را به اشغال خود درآورد.



تاريخ : یک شنبه 12 مرداد 1399 | 10:8 PM | نويسنده : احمد |

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از آن، از تاثیرگذارترین و ضروری ترین نهادها در نیروهای مسلح، بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.
به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید واحد روحانیت و معاونت آموزش اداره عقیدتی سیاسی این نیرو،  ضمن راهبردی و تاثیرگذار خواندن سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: تشکیل عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح یکی از راهبردی ترین و تاثیرگذارترین تصمیماتی بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تیزبینی و دوراندیشی امام راحل (ره) انجام شد.
وی افزود: تشکیل این نهاد مقدس باعث شد تا فرهنگ دینی و اسلامی به سرعت به بدنه ارتش تزریق شود و علاوه بر هدایت، رشد و تعالی کارکنان ارتش، موجب افزایش توان رزم در ارتش جمهوری اسلامی ایران بشود.
فرمانده نیروی هوایی خاطرنشان کرد: علمای بزرگوار اسلام همواره در تمامی شئونات جامعه تاثیرگذار بوده اند و افراد جامعه در مسائل گوناگون از رهنمودهای آن ها بهره مند شدند و امروز نیز جوانان ما بیشتر از هر زمان دیگری به رهنمودها و توصیه های علما نیاز دارند.
امیر سرتیپ نصیرزاده با بیان این که علما و روحانیون عقیدتی سیاسی همواره به عنوان یک مرجع تاثیرگذار بر کارکنان و بدنه ارتش بوده و به همین دلیل دشمنان به دنبال تخریب این نهاد مقدس هستند، تاکید کرد: تاثیرگذاری عقیدتی سیاسی ها در زمان حال بیشتر از هر زمان دیگری است و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش چه در زمان دفاع مقدس و چه پس از آن، از تاثیرگذارترین و ضروری ترین نهاد ها بوده است و امروزه به دلیل استفاده دشمنان انقلاب از فضای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی و در دسترس بودن این فضا برای آحاد جامعه و حمله مستقیم به بنیان های جامعه در سطوح مختلف، نیاز به عقیدتی سیاسی ها بیش تر از هر زمان دیگری احساس می شود.
در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: به فرموده امام علی (ع) قوام و استواری دین و دنیا به‌این است که علمای دین به دستورالعمل های رسیده از احادیت ائمه اطهار (سلام الله علیها) و آموزه های قرآن کریم عمل کنند و هم چنین طبق آیه شریفه قرآن کریم، اگر کسی می‌خواهد به لقا پروردگار برسد باید عمل صالح انجام دهد.
رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا با اشاره به جایگاه روحانیت و علمای دین در طول تاریخ افزود: در تمامی این سال ها علما تلاش و مجاهدت های زیادی انجام داده اند تا روحانیت شیعه به جایگاه پر افتخار کنونی خود برسد که منشا خیر و برکت در جامعه هستند.
وی ادامه داد: یکی از کارهای ارزشمندی که در نیروی هوایی انجام شده است، تدوین منشور روحانیت در 156 بند است که شامل عصاره و چکیده دستورالعمل های ارائه شده توسط بزرگان دین در طول تاریخ است و درسال های اخیر بندهایی هم به آن اضافه شده است.
حجت الاسلام قاضی در ادامه با اشاره به فعالیت های فرهنگی و هنری صورت گرفته در نیروی هوایی ارتش، خاطرنشان کرد: کسب رتبه های اول در حوزه سرود، قرآن و تئاتر و هم چنین موفقیت هایی در تدوین و اجرای طرح منزلت نماز، شورای‌عالی امر به معروف و نهی از منکر و طرح مصباح  از جمله فعالیت های فرهنگی انجام شده در نیروی هوایی ارتش است ولی نباید به این مقدار راضی بود و باید با تلاش شبانه روزی مقدمه موفقیت های بیشتری در آینده  را برنامه ریزی کنیم.
گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مهدی محمدی به ریاست واحد روحانیت نهاجا و حجت الاسلام والمسلمین سید محمدجعفر ترحمی به سمت معاون آموزش اداره عقیدتی سیاسی منصوب و از زحمات و تلاش های حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر مجاهدی رییس پیشین واحد روحانیت تقدیر شد.



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1399 | 8:46 PM | نويسنده : احمد |

خبرنیوز نوشت:دکتر تهرانچی متخصص پوست و مو که امروز میهمان برنامه صبحی دیگر شبکه آموزش بود از عوارض استفاده طولانی مدت ماسک گفت.

استفاده طولانی مدت از ماسک می تواند باعث ایجاد تشدید آکنه شود؛ در حالت طبیعی این حساسیت ضرری به پوست نمی رساند اما اگر از حالت طبیعی خارج شود باید به پزشک مراجعه و یا از داروهای قبلی استفاده شود.

برخی از افراد با استفاده از ماسک دچار قرمزی شدید و یا کهیر می شوند، و این موضوع باعث آزار آن ها و گاهی استفاده نکردن از ماسک می شود.

باید گفت که کهیر دلایل مختلفی دارد و تنها استفاده از ماسک نمی تواند باعث کهیر در صورت شود؛ برای از بین بردن این حساسیت در قدم اول می توان از آنتی هیستامین استفاده کرد و در صورت خارش زیاد حتما باید به پزشک و یا مراکز اورژانس مراجعه شود.

اگر درمان کهیر بیش از دوماه طول کشید باید توسط آزمایش ها علت این حساسیت مشخص شود.

برخی از علائم پوستی نشانه کووید 19 است برای اطمینان از این موضوع باید علائم های دیگر این بیماری را در نظر داشت و اگر شکی از آن وجود داشت حتما به مراکزی درمانی مراجعه شود.

اگر فردی به صورت مورثی دچار بیماری های زمینه ای باشد و پس از آن به حساسیت های پوستی و تب دچار شود باید برای تشخیص کرونا به پزشک مراجعه کند.

در نتیجه استفاده از ماسک به تنهایی نمی تواند دلیل بر حساسیت پوستی شود، حساسیت ها می تواند به دلیل استفاه از داروهای خواب آور، داروهای اعصاب و مُسکن ها باشد.

استفاده از ماسک عوارضی برای پوست به همراه  ندارد، در صورتی که کش ماسک باعث تورم گوش شود باید از محلول ضد عفونی موضعی استفاده کرد.



تاريخ : دو شنبه 23 تير 1399 | 8:39 PM | نويسنده : احمد |

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به ۱۱ میلیون و ۸۴۲هزار رسیدبه گزارش خبرآنلاین، تا کنون 11,841,627 تن مبتلا و 543,433 تن بر اثر بیماری کووید19 جان باخته اند.

 

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

 

ایالات متحده آمریکا

به گزارش سی ان بی سی، در پی گزارش های اخیر درباره  شیوع ویروس کرونا در میان افراد جوان تر «آنتونی فاوچی» گفت، میانگین سنی بیماران جدید نسبت به چند ماه قبل در حدود 15 سال کاهش یافته است.فاوچی مدیر «موسسه ملی آلرژی و بیماری های مسری» و از اعضای کلیدی تیم مبارزه با کرونا در کاخ سفید خاطر نشان کرد آمریکا همچنان در موج اول شیوع ویروس کرونا قرار دارد. فاوچی افزود: «این یک وضعیت جدی است که ما باید فوری به آن بپردازیم.»

به گزارش روزنامه گاردین، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا از ۳ میلیون نفر عبور کرده است، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد کشورش در مبارزه با این ویروس پیشرو است.«کایلی مک انانی» در نشست مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد: هیچ کس دوست ندارد شاهد ابتلای فردی در کشورمان به ویروس کرونا باشد. به همین دلیل دولت سخت تلاش می‌کند تا این مهم را محقق کند.سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید به رغم قربانی شدن بیش از ۱۳۰ هزار آمریکایی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، از عبارت «تلاش تاریخی» برای توصیف اقدامات دولت دونالد ترامپ در مواجهه با این بحران انسانی استفاده کرد.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت 18,595 مورد تازه به3,059,428  تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 368 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم 133,347 تن برسد.

 

برزیل

رسانه‌ها عصر سه‌شنبه اعلام کردند که تست ابتلا به کرونای ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل مثبت شده است. بامداد امروز بود که رسانه‌ها خبر داده بودند که رئیس جمهور برزیل تعدادی از علائم ابتلا به کرونا نظیر تب 38 درجه دارد و از وی تست ابتلا به کرونا گرفته شده است. رئیس جمهور برزیل در ماه‌های نخست، شیوع ویروس کرونا را یک «آنفولانزای کوچک» توصیف کرده و معتقد بود که تعطیل کردن اقتصاد پیامدهای بدتری برای کشور از همه گیری ویروس کرونا به همراه خواهد داشت. وی همچنین تا مدت‌ها از پوشیدن ماسک و التزام به فاصله اجتماعی در عموم خودداری می‌کرد و به دلیل عدم گزارش صحیح تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور مورد انتقاد قرار گرفته است.

برزیل بعد از آمریکا در جایگاه دوم کشورهای کرونازده هم به لحاظ ابتلا و هم تعداد قربانی قرار دارد و از عملکرد رئیس‌جمهور این کشور در مقابله با شیوع کرونا به شدت انتقاد می‌شود.

شمار مبتلایان بیماری کووید 19 در این کشور با ثبت17,468  مورد تازه به 1,643,539 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 537 تن جان خود را از دست دادند تا جمع افراد فوت شده به رقم66,093  تن برسد.

 

روسیه

وزارت بهداشت روسیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که روند ابتلا و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته استبر اساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۸ مورد جدید فوت و ۶ هزار و ۳۶۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در روسیه ثبت شده است. شمار فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در روسیه به ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر و تعداد مبتلایان هم به ۶۹۴ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

همچنین گزارش‌ها در این خصوص حاکی از آن است: با ترخیص ۹ هزار و ۵۵۱ بیمار کرونایی از بیمارستان‌های روسیه، مجموع بهبودیافتگان کووید-۱۹ به ۴۶۳ هزار و ۸۸۰ نفر رسیده است. در مسکو طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۹ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شد، بدین ترتیب شمار مبتلایان در پایتخت روسیه به ۲۲۶ هزار و ۱۷۴ نفر افزایش یافت.

همچنین شمار قربانیان کرونا در مسکو با مرگ ۲۴ بیمار در شبانه‌روز گذشته به ۳ هزار و ۹۹۹ نفر رسید.اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در تاریخ ۳۱ ژانویه در روسیه شناسایی و اولین مورد مرگ ناشی از این بیماری در ۱۹ مارس ثبت شد.

 

هند

براساس آخرین آمار طی شبانه روز گذشته با شناسایی 21,670 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به 742,016 نفر رسیده است. همچنین با فوت 469 بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان کووید-19 در هند به20,643  تن افزایش یافته است. از سوی دیگر تاکنون456,710  بیمار کرونایی بهبود یافته‌اند.

با ادامه روند تغییر کانون شیوع جهانی کرونا، هند به یکی از کشورهایی که به شدت درگیر شیوع کرونا شده، تبدیل شده است. شیوع این بیماری در چین آغاز شد، به اروپا گسترش یافت و در حال حاضر در کشورهای در حال توسعه‌ای مانند برزیل و هند که سیستم مراقبت‌های بهداشتی ضعیف‌تری دارند، در حال گسترش است. از اواخر ماه مارس، ایالات متحده آمریکا بیشترین موارد ابتلا را در سطح جهان داشته و هنوز هم با سرعت به شمار مبتلایان جدید روزانه این کشور اضافه می‌شود. این بیماری همه‌گیر، هند، کشوری ۱.۳ میلیارد نفری را که زیرساخت‌های مراقبت‌های بهداشتی آن با کمبود پرسنل و بودجه مواجه است، تحت فشار زیادی قرار داده است. هند حتی پیش از شیوع کروناویروس، از بین ۱۹۵ کشور جهان در دسترسی به مراقبت جهانی و کیفیت آن امتیاز ۱۵۴ را به خود اختصاص داده بود.


مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک نیز در بیانیه‌ای از افزایش 480 موردی مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته خبر داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 31 هزار و 119 نفر رسیده است.همچنین با ابتلای 4 هزار و 902 تن دیگر٬‌ مجموع کل مبتلایان کرونا در مکزیک به 261 هزار و 750 نفر افزایش یافته است.

تاکنون 159 هزار و 657 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته‌اند. اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

 

عربستان سعودی

به گزارش روزنامه عکاظ،   وزارت بهداشت عربستان به موارد جدید ابتلا به کرونا در این کشور اشاره کرد. بر همین اساس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ هزار و ۳۹۲ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده اند که با احتساب موارد جدید، شمار مبتلایان به کرونا در عربستان به ۲۱۷ هزار و ۱۰۸ نفر رسید.مقامات بهداشتی سعودی همچنین به نجات ۵ هزار و ۲۰۵ نفر دیگر از چنگال کرونا هم خبر دادند.وزارت بهداشت عربستان از مرگ ۴۹ نفر دیگر بر اثر کرونا هم خبر داد تا شمار فوتی های ناشی از کرونا در این کشور به ۲ هزار و ۱۷ نفر برسد.

همچنین وزارت بهداشت سعودی از وخامت وضع جسمانی ۲ هزار و ۲۶۸ کرونایی در عربستان هم خبر داد.

 

ایران

اما در ایران سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمار گفت:  از دیروز تا امروز ۱۷ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۲۰۷ هزار نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما  ۳۲۷۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۷۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 لاری ضمن تاکید بر اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مداوم دست ها در پیشگیری از بیماری کووید۱۹، گفت: استانهای خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.



تاريخ : سه شنبه 17 تير 1399 | 11:33 PM | نويسنده : احمد |

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در جلسه دیدار رییس و تعدادی از اعضای اتاق تعاون ایران از بخش تعاون به عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: بخش تعاون یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران و برخاسته از انقلاب اسلامی است که شهید بهشتی منادی آن در کشور بود.

معاون اول رییس جمهوری افزود: خوشبختانه رییس اتاق تعاون ایران همانند رییس اتاق بازرگانی ایران در بیشتر جلسات تصمیم گیری اقتصادی نظیر جلسات شورای پول و اعتبار و جلسات شورای اقتصاد حضور دارد و این حضور فرصتی است که مسائل مرتبط با بخش تعاون در جلسات تصمیم گیری مدنظر قرار گیرد.

جهانگیری با اشاره به شرایط سخت پیش روی کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا خاطرنشان کرد: البته کشور در چهل سال اخیر همواره با تحریم‌های آمریکا مواجه بوده اما دوره جدید تحریم‌ها دوره‌ای ویژه است که آمریکا به‌شکل جدی به دنبال این است تا به زعم خودشان بتوانند اقتصاد ایران را از پا در آورند.

وی با قدردانی از بخش خصوصی و بخش تعاون که دلسوزانه پای کار ایستاده‌اند، افزود: بخش خصوصی و بخش تعاون اقدامات شایسته‌ای در شرایط تحریم انجام دادند و اجازه ندادند اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه شود و اگر چه امروز زندگی و وضعیت معیشتی مردم با سختی مواجه شده اما به هر حال با کمبود کالا روبرو نشده‌ایم.معاون اول رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید به‌شکل جدی به بخش تعاون توجه کنیم تصریح کرد: اگر چه قرار بوده که سهم بخش تعاون در تولید ناخالص ملی ۲۵ درصد باشد اما در حال حاضر سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی ۶ تا هفت درصد است که عدد کوچکی نیست.

بخش تعاون نیازمند فرهنگسازی است

جهانگیری افزود: تقویت و رشد بخش تعاون بیش از آنکه نیازمند اقدامات و پیگیری های اجرایی باشد به فرهنگ سازی نیاز دارد و لازم است فرهنگ سازی مناسبی در این باره در کشور انجام بگیرد تا شاهد حضور بخش تعاون قدرتمند در اقتصاد کشور باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی ایران معمولاً با مطالعه و بررسی تجربیات کشورهای موفق، پیشنهاداتی را برای رفع موانع پیش روی بخش خصوصی مطرح می‌کند، از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران خواست با استفاده از تجربیات کشورهای موفق در بخش تعاون، پیشنهادات لازم را برای اعمال اصلاحات لازم و تقویت بخش تعاون ارائه دهند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه صادرات غیرنفتی در سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است، تصریح کرد: در مقطع فعلی توسعه صادرات غیرنفتی برای کشور بسیار با اهمیت است چرا که برای اداره کشور به حداقل منابع ارزی نیازمند هستیم و این در حالی است که آمریکایی‌ها به طور جدی تلاش می‌کنند تا نتوانیم به منابع ارزی مورد نیاز دسترسی داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهوری از رییس و مدیران اتاق تعاون ایران خواست موضوع صادرات غیرنفتی را به موضوعی جدی در جلسات و برنامه‌های خود تبدیل کنند و اقدامات لازم را برای حمایت از صادرکنندگان بخش تعاون به کار گیرند.

دولت به دنبال فشار به صادرکنندگان نیست

وی با تأکید بر ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور گفت: دولت قصد ندارد به صادرکنندگان فشار وارد کند بلکه هدف از اجرای برنامه تعهد ارزی این است که ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور بازگردد و گرنه هیچ کس در دولت تمایل ندارد که برای صادرکنندگان پرونده سازی شود.

جهانگیری با اشاره به پیشنهاد مطرح شده در جلسه از سوی مدیرعامل اتحادیه خوراک دام و طیور مبنی بر آمادگی تأمین خوراک تمام مرغداری‌های کشور، گفت: سالانه حدود چند میلیارد دلار ذرت، کنجاله و سویا برای تأمین خوراک مرغداری‌ها وارد می‌شود که اگر پیشنهاد اتحادیه خوراک دام و طیور، پیشنهادی عملیاتی باشد می‌تواند نقش موثری در صرفه جویی ارزی ایفا کند.معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی دیگر اعضای اتاق تعاون، خاطرنشان کرد: ‌مشکلات و پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد موانع را از پیش روی بخش تعاون برداریم.


نقش خیرین در حل مشکلات مناطق محروم انکار ناپذیر است
 

اسحاق جهانگیری امروز در ادامه برنامه کاری خود در با تعدادی از اعضای هیات مدیره سازمان‌های مردم نهاد؛ از خیرین مدرسه ساز و خیرین عرصه سلامت به عنوان افرادی نوع دوست و دلسوز کشور یاد کرد و گفت: خیرین با عشق و علاقه به دنبال رسیدگی به مشکلات افراد ضعیف و مناطق محروم هستند.

وی ضمن قدردانی از تلاش های خداپسندانه تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه رسیدگی به دانش آموزان بازمانده از تحصیل، خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این موضوع آنقدر اهمیت دارد که در برخی روستاهای کشور مدارسی با یک دانش آموز دایر است که حکایت از توجه به تحصیل کودکان این کشور است.

جهانگیری با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی مناطق محروم کشور کودکانی بدون شناسنامه و اسناد هویتی زندگی می کنند، گفت: شناسایی این کودکان بازمانده از تحصیل کاری دشوار است که امیدوارم با فعالیت تشکل های مردم نهاد شاهد شناسایی این کودکان و هدایت آنها به مدارس باشیم.

معاون اول رییس جمهوری خاطرنشان کرد: البته در طول سالهای پس از انقلاب اسلامی با تأسیس نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و نهادهایی از این دست تلاش شده است که افراد نیازمند شناسایی و مورد رسیدگی قرار گیرند اما همچنان افرادی در حاشیه شهرها زندگی می کنند که تحت پوشش هیچ یک از این نهادها نیستند و با انواع آسیب های اجتماعی مواجه هستند.
جهانگیری با بیان اینکه در شاخص های اقتصادی و توسعه نیز شاهد بی عدالتی در مناطق مختلف کشور هستیم، گفت: با وجود آنکه در طول سال های گذشته همواره دولت ها تلاش کرده اند که با اعطای امتیازهایی نظیر معافیت عوارض و مالیات در مناطق محروم کشور، زمینه توسعه و سرمایه گذاری را فراهم کنند اما امروز می بینیم که وضعیت مناطق محروم همچنان در جایگاه پایین تری نسبت به مناطق برخوردار قرار دارند و به نظر می رسد که باید امتیازات بیشتری برای توسعه مناطق کمتر برخوردار در نظر گرفته شود.

معاون اول رییس جمهوری اقدامات تشکل های فعال در حوزه حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل را ارزشمند توصیف کرد و گفت: توجه به موضوع کودکان بازمانده از تحصیل تقریباً در کشور جدید است و امیدوارم با کار ارزشمندی که شما آغاز کرده اید این موضوع به موضوعی عمومی در کشور تبدیل شود و ظرف مدت کوتاهی شاهد کاهش چشمگیر تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در کشور باشیم.

در این جلسه مدیران عامل مجمع خیرین حامی بازماندگان از تحصیل، موسسه حامی دانش آموزان مناطق محروم کشور، موسسه حامیان آینده نگر سیستان و بلوچستان و موسسه خانه توسعه روستا و عشایر گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های خود برای کمک به مناطق محروم کشور و کمک به کودکان بازمانده از تحصیل ارائه کردند.



تاريخ : سه شنبه 17 تير 1399 | 11:29 PM | نويسنده : احمد |

کره شمالی، آمریکا را به حمله اتمی تهدید کردکره شمالی اعلام کرد تنها راه پاسخ به تهدیدات هسته‌ای از سوی آمریکا استفاده از سلاح اتمی است.

 

به گزارش  گروه بین‌الملل میثاق نیوز به نقل از یو. اس. نیوز، دولت کره شمالی آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد.

کره شمالی با تهدید به استفاده از سلاح اتمی علیه آمریکا اعلام کرد این تنها راه باقی مانده در مقابله با تهدیداتی است که از سوی دولت دونالد ترامپ دریافت می‌کند.

دولت کره شمالی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت پیونگ یانگ به منظور از بین بردن تهدیدات هسته‌ای از سوی آمریکا، تمامی تلاش خود از طریق مذاکره و نیز قوانین بین المللی بکار گرفت، اما همه این تلاش‌ها بیهوده پایان یافت. کره شمالی تاکید کرد تنها گزینه باقی مانده در مقابل تهدید هسته‌ای استفاده از سلاح هسته‌ای است.

خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی روز جمعه اعلام کرد: هیچ کشوری در دنیا تاکنون به اندازه کره شمالی از تهدیدات هسته‌ای آسیب ندیده است. برای مردم ما، تهدید هسته‌ای اصلاً مفهومی انتزاعی نیست، بلکه تجربه واقعی و ملموس است.

پیشتر کره جنوبی و آمریکا از کره شمالی خواستند تا تعهدات خود برای خلع سلاح هسته‌ای و خلع تسلیحاتی را که در مذاکرات قبلی وعده آن را داده، اجرایی کند؛ همچنان که این دو کشور هم پیمان اعلام کردند به ادامه مسیر دیپلماتیک با هدف دستیابی به خلع تسلیحاتی کره شمالی ادامه خواهند داد. این در حالی است که آمریکا پس از نشست چندباره سران پیونگ‌یانگ و واشنگتن، از عمل به وعده‌های خود سر باز زده و در نهایت موجب بی‌نتیجه ماندن این مذاکرات شده است.

همچنین یک ژنرال عالی‌رتبه نیرو‌های هوایی آمریکا اخیرا اعلام کرد ارتش آمریکا به طور مداوم گزینه‌ها برای پاسخ به تهدیدات کره شمالی را بررسی می‌کند و دائما در حال یافتن گزینه‌هایی برای مقابله با تهدیدات نظامی کره شمالی است.



تاريخ : یک شنبه 8 تير 1399 | 1:52 AM | نويسنده : احمد |

سرتیپ ولی الله فلاحی، سرتیپی است که مانند سربازان صفر به جنگ با ضد انقلاب در پاوه رفت.

‌به گزارش خبرنگار  حوزه  دفاعی امنیتی میثاق نیوز،  ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه و همه جا به یاری مردم کشورمان آمده، چه در جنگ با تروریسم و رژیم بعث عراق و چه در جنگ با بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله. در این میان ارتش همیشه فرماندهان بزرگ و کاربلدی را به این ملت شناسانده مثل امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، سرلشکر موسوی و کمی عقب‌تر سپهبد قرنی، شهید صیاد شیرازی و تیمسار ولی‌الله فلاحی، تیمساری که مانند سربازان صفر به جنگ با ضد انقلاب رفت و در کف خیابان های پاوه به مقابله با آنها پرداخت و آنها را شکست داد.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

ولی‌الله فلاحی در سال ۱۳۱۰ در طالقان به دنیا آمد، تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در طالقان و دبیرستان نظام تهران گذراند و پس از اخذ دیپلم در مهرماه سال ۱۳۳۰ وارد دانشکده افسری شد و با درجه ستوان دومی از آن دانشکده فارغ‌التحصیل شده و سپس در لشکر ۹۲ زرهی خدمت خود را شروع کرد.

تیمسار فلاحی به دلیل مخالفت با حکومت پهلوی چهار بار به زندان افتاد. اما به دلیل تفکر بالا و دانش بالا و هوشی که داشت از افسران زبده قابل احترام ارتش شاهنشاهی بود که همواره مورد احترام فرماندهان ارشد ارتش بود.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

فلاحی با درجه سرهنگ دومی به همراه گروهی از افسران ایرانی به عنوان ناظر صلح سازمان ملل در آتش‌بس ویتنام، از سال ۱۳۵۱ تا اواسط ۱۳۵۳ را در این کشور گذراند. او در ۱۲ مهرماه ۱۳۵۷ پس از گرفتن درجه سرتیپی به شیراز منتقل شد و به عنوان معاون فرماندهی مرکز پیاده شیراز به کار خود ادامه داد.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

در اوایل اسفند سال ۱۳۵۷ و تنها چند روز بعد از انقلاب اسلامی یعنی هنگامی که هنوز یک هفته از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود، گروه‌های معارض و ضد انقلاب اقدام به تصرف پادگان مهاباد کردند.  پس از این جریان گروه‌های ضد انقلاب تصمیم به تصرف پادگان‌های سقز، کردستان و مریوان گرفتند که با قاطعیت سپهبد شهید «قرنی» مواجه شدند و با اعزام نیروهای ویژه به این منطقه، برنامه تصرف این سه پادگان توسط معارضان، شکست خورد.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

پس از شکست‌های متعدد دشمن به این فکر افتاد تا یک شهر مرزی و کوهستانی را به اشغال در بیاورد. در این میان، شهر پاوه که از شاخص‌های لازم برخوردار بود، انتخاب شد تا بتوانند هم آن را تصرف کنند و هم از حمایت رژیم بعث عراق بهره‌مند شود. نکته خطرناک این بود که ارتش در پاوه پایگاه نداشت و همین راه را برای نفوذ ضدانقلاب باز می‌کرد. زمانی که کوموله و دموکرات وارد پاوه شدند فقط نیروهای ژاندارمری برای مقابله با آنها حضور داشتند. چند پاسدار هم خود را به پاوه رسانده بودند تا از آن دفاع کنند، پاسداران از اصغر وصالی فرمان می گرفتند که از دوستان شهید چمران بود. اما کم بودن نیروها باعث شد شهر سقوط کند.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

در همین زمان تیمسار ولی‌الله فلاحی و مصطفی چمران با یک فروند بالگرد وارد منطقه پاوه شدند. پس از شناسایی و کسب اطلاع از وضعیت شهر تیمسار فلاحی با اصرار شهید چمران به تهران بازگشت، بسیاری از کارشناسان علت بازگشت ایشان از منطقه را، نجات پاوه و ارائه گزارش به حضرت امام خمینی (ره) می‌دانند که همین طور هم شد، زیرا گزارشی که تیمسار فلاحی به عنوان فرمانده نیروی زمینی به امام راحل ارائه کرد، سبب ابلاغ فرمان تاریخی امام (ره) در ۲۷ مردادماه شد که شهر را نجات داد. 

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

امام خمینی (ره) در ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ ابلاغ می‌کنند که اشرار سریعا و با تمام قوا سرکوب شوند. سرانجام در ساعت ۶ بامداد روز ۲۸ مرداد ۱۳۵۸ شهر پاوه دوباره به دست نیرو‌های ارتشی و بسیجی آزاد می‌شود و عناصر ضدانقلاب متواری می‌گردند. شهید فلاحی در یک یادداشتی می‌نویسد که من و چمران روزه بودیم. از افطار که خبری نبود، سحر هم که چیزی نخوردیم. سحر قدری آب خوردم تا بتوانم روز بعد را روزه بگیرم. این اوضاع شهر خوب نیست.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

سپهبد قرنی در سال ۵۹ ترور می‌شود و به تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۵۹ حکم جانشینی ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرلشکر فلاحی ابلاغ می‌شود. ابوالحسن بنی صدر– اولین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران- از مقام فرماندهی کل قوا عزل می‌شود و اختیارت او طی نامه‌ای از حضرت امام (ره)، به تاریخ ۲۱/۳/۱۳۶۰ به تیمسار فلاحی تفویض می‌شود.


بیشتر بدانید:

دفاع تمام قد سرتیپ فلاحی از ارتش در برابر بنی صدر خائن


تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

۳۱ شهریور ۱۳۵۹، نیروی زمینی عراق وارد خاک ایران می‌شود. با دستور سرلشکر فلاحی، لشکر ۱۶ زرهی قزوین تجهیزات خود را سریعا به منطقه می‌فرستد. فلاحی در این زمان مرتبا از جبهه‌های شمال غرب تا جنوب غرب بازدید می‌کند. او در کنار بازدید‌های مکرر از مناطق عملیاتی، به طور مستقیم در نبرد سوسنگرد، عملیات تپه چشمه، عملیات نصر، الله اکبر، عملیات طراح در اهواز، عملیات تصرف نوسود و آزادسازی بستان و… شرکت می‌کند.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

به تاریخ یکم مهر ۱۳۶۰، با حضور لشکر ۷۷ خراسان و تیپ ۳۷ زرهی شیراز و گردان‌های تانک لشکر‌های ۱۶ زرهی قزوین و ۹۲ زرهی اهواز، عملیات ثامن الائمه با نظارت مستقیم تیمسار فلاحی آغاز می‌شود. عملیات در ساعت یک دقیقه بامداد روز پنجم مهرماه ۱۳۶۰ آغاز می‌شود و در ساعت ۲۰:۶ بامداد روز ششم مهرماه، با پیام فرمانده تیپ دوم، جزیره آبادان پس از یک سال محاصره، آزاد می‌شود.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

چند ساعت پس از آزادسازی جزیره آبادان، فلاحی با فرماندهان تیپ‌های یک و ۲ و ۳ لشکر ۷۷ خراسان، فرمانده توپخانه لشکری، فرماندهان پشتیبانی خدمات رزمی، روسای ارکان ستاد لشکر ۷۷، فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شیراز، فرماندهان گردان‌های تانک لشکر‌های ۱۶ و ۹۲ و فرمانده لشکر ۷۷، جلسه‌ای تشکیل می‌دهد و اقدامات بعدی را به آن‌ها توصیه می‌کند.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

بعد از جلسه، به درخواست سرهنگ کهتری، از مناطق آزاد شده بازدید می‌کند. می‌گویند فلاحی از جاده‌ای به سمت آبادان می‌رفت که همیشه آرزو می‌کرد روزی از وجود عراقی‌ها پاکش کند. صبح روز بعد، یعنی ۷ مهرماه ۱۳۶۰، در قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ در ماهشهر، رژه اسرای عراقی را سان می‌بیند و همان جا لشکر ۷۷ خراسان را به نام امام هشتم، لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه می‌خواند.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

بعد از مراسم رژه، فلاحی به همراه سرهنگ نامجو (وزیر دفاع وقت)، سرهنگ فکوری و تیمسار ظهیرنژاد به قرارگاه لشکر ۹۲ مستقر در اهواز می‌روند. نهار می‌خورند و آماده می‌شوند برای رفتن به فرودگاه و از آنجا، عزیمت به تهران. تیمسار ظهیرنژاد از مسافرت با هواپیما امتناع می‌کند و بقیه- یعنی نامجو، فلاحی، فکوری و کلاهدوز- به فرودگاه می‌روند. شهید جهان آرا را در فرودگاه می‌بینند. هواپیمای اختصاصی آن‌ها آمادگی پرواز ندارد. خلبان هواپیما می‌گوید: «نشان دهنده هواپیما از کار افتاده.» سرهنگ خلبان شهید فکوری نیز گفته خلبان را تایید می‌کند. خلبان به فلاحی پیشنهاد می‌دهد که صبح زود حرکت کنند تا اول وقت در تهران باشند.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

از هواپیما که خارج می‌شوند، روی پلکان، فلاحی چشمش به یک فروند هواپیمای ۱۳۰ -c می‌افتد. هواپیمای مذکور برای انتقال پیکر شهدا و مجروحین به تهران در نظر گرفته شده. تیمسار پیشنهاد پرواز با آن هواپیما را می‌دهد. می‌گوید: همین خوب است. شهدا را هم مشایعت می‌کنیم؛ مشایعتی که ابدی شد. در همین پرواز فلاحی و یارانش به همان شهدایی پیوستند که قرار بود برای ساعاتی کنارشان باشند، اما تقدیر کاری کرد که برای همیشه کنارشان باشند.

تیمسار فلاحی؛ امیری که نه ترسید و نه کم آورد، بلکه مردانه ایستاد

هواپیما تا ۸۰ مایلی تهران به آسودگی پرواز می‌کند. خلبان با برج مهرآباد تماس می‌گیرد و اجازه کم کردن ارتفاع پرواز را می‌خواهد. موافقت می‌شود. ۱۵ مایلی تهران. خلبان دوباره می‌خواهد ارتفاع را کمتر کند. باز موافقت می‌شود. ارتفاع تا ۸۵۰۰ پایی زمین پایین می‌آید. به محض کم شدن ارتفاع هر چهار موتور هواپیما از کار می‌افتد و ولی الله فلاحی با همراهانش به شهادت می‌رسد و ۷ مهر ۱۳۶۰ در تاریخ این ملت ثبت می‌شود؛ تاریخ شهادت فلاحی و یارانش.

امیر سرتیپ دوم ستاد مسعود بختیاری از طراحان عملیات های ارتش در دفاع مقدس در رابطه با شخصیت و مهارت تیمسار فلاحی می گوید: بدون تردید و با استناد به دلایل و تجزیه و تحلیل خالی از شعار، شهید فلاحی بر مبنای عملکردش از فرماندهی نیروی زمینی ارتش تا ریاست ستاد مشترک ارتش و اداره راهبردی جنگ در سال اول، برجسته ترین نظامی ارتشی نیروهای مسلح در یکصد سال اخیر است.

تیمسار فلاحی؛ امیری که مردانه در پاوه ایستاد + تصاویر

وصیت‌نامه شهید «ولی الله فلاحی»

«بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدا، به نام ایران، به نام اسلام، به یاد شهید، بنام انقلاب، به نام مبارز و به نام رهبر انقلاب حضرت آیت الله امام روح الله خمینی

وصیت من، فرمان خدا، کتاب خدا و قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران

زندگی‌نامه و کارنامه من، قضاوت ملت ایران به ویژه ارتش ایران

همسر و فرزندان و پدر و مادر و برادران و خواهرانم و برادرزادگان و خواهرزادگان و همسران آن‌ها و عمو و عموزادگان بزرگ را به خداوند و به ملت ایران می‌سپارم.

از همه می‌خواهم مرا ببخشند و من نیز همه را می‌بخشم و هیچ آرزوی دوری در این جهان هستی به جز کمال انقلاب و کمال جهاد اکبر ندارم.

سرتیپ فلاحی

۳۰ تیر ۱۳۵۸»



تاريخ : یک شنبه 8 تير 1399 | 1:44 AM | نويسنده : احمد |

فرمانده کل ارتش گفت: ارتش و سپاه در بالاترین سطح هماهنگی، مانند تار و پود در هم تنیده، بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند.

 

‌‌به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی میثاق نیوز، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در جلسه هم اندیشی با دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) گفت: طرح‌های عملیاتی برای سناریو‌های محتمل آماده و به‌صورت آشکار یا پنهان، به صورت جزء به جزء یا ترکیبی تمرین می‌شود و ارتش و سپاه آمادگی دارند همراه با هم در مقابل هر تهدید احتمالی بایستند.

وی با تأکید بر اینکه هر دشمنی منافع ملی ما را مورد تهدید قرار دهد، متقابلا منافع او را تهدید خواهیم کرد، افزود: ارتش و سپاه در بالاترین سطح هماهنگی، مانند تار و پود در هم تنیده، بهترین ترکیب دفاعی را ایجاد کرده‌اند.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اینکه فرماندهان ارتش و سپاه به جز هماهنگی‌های موردی، حداقل هر ماه یکبار جلسات مشترک دارند خاطرنشان کرد: ارتش و سپاه به عنوان دو سازمان مکمل، هم افزایی بسیار خوبی را به وجود آورده‌اند.

فرمانده کل ارتش با اعلام این‌که تا پایان سال، تجهیزات جدید به نیرو‌های ارتش اضافه خواهد شد، گفت: تجهیزات مورد نظر در همه عرصه‌های زمینی، پدافند، هوایی و دریایی است و مواردی که اعلام آن بلامانع است به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، اذعان کرد: موشک نقطه زن با برد ۳۰۰ کیلومتر در این رزمایش، با موفقیت آزمایش شد و به این ترتیب دست بلند نیروی دریایی ارتش در شعاع ۳۰۰ کیلومتر، هر تهدیدی را هدف قرار خواهد داد.


بیشتر بخوانید


امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی با ساختار جدید، شکل گرفته و مستقر شده است و کنترل عملیاتی تمامی سلاح‌ها و تجهیزات پدافند هوایی ارتش و سپاه، پدافند یکپارچه مستحکمی را ایجاد کرده است و آسمان ایران به صورت چند لایه رصد می‌شود و هیچ مورد مشکوکی از چشم تیزبین پدافند دور نخواهد بود.

وی با اشاره به جوانگرایی در ارتش گفت: هم شور و نشاط جوانی و هم تجربه هر دو باید با هم به کار گرفته شود، در بین جوان‌ها کسانی هستند که شایستگی مشاغل بالا را دارند و در بین مجربین هم کسانی هستند که آمادگی جسمانی خود را برای انجام وظیفه مناسب، حفظ کردند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: این دو گروه، هر دو باید حفظ و استفاده شوند، بنابراین، سیاست ارتش نه پیر گرایی است نه جوانگرایی، بلکه باید مانند یک آب روان دائم از یک طرف نیروی جوان وارد ارتش شود و از سوی دیگر پابه سن گذاشته‌ها خارج شوند و جا را برای جوان‌ها باز بگذارند. برای اجرای این سیاست، ما میانگین سنوات خدمت در مشاغل را کنترل می‌کنیم نه تک تک نفرات را.

امیر سرلشکر موسوی با اشاره به موضوع بوستان بزرگ ارتش در پاسداران گفت: در این خصوص، تفاهم نامه بسیار خوبی منعقد شده است و سایر مراحل کار در دست پیگیری است که پس از توافق قطعی، منافع متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران تماماً به معیشت کارکنان اختصاص خواهد یافت. ضمن اینکه سهم شهرداری، فضای فرهنگی تفریحی بسیار خوبی را در اختیار شهروندان قرار خواهد داد.

اتحاد ارتش و سپاه برای مقابله با دشمنان



تاريخ : شنبه 7 تير 1399 | 1:10 AM | نويسنده : احمد |

نتیجه آزمایش کرونای ۶ عضو تیم پیشبرد مبارزات انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا پیش از برگزاری گردهمایی انتخاباتی او در شهر تالسا مثبت اعلام شد.

 به نقل از نشریه هیل، آزمایش کرونای ۶ عضو تیم پیشبرد مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که پیش از برگزاری گردهمایی انتخاباتی وی در شنبه شب به تالسا در ایالت اکلاهما سفر کرده بودند، مثبت شده است.

در نتیجه، تیم مبارزات انتخاباتی ترامپ پیش از برگزاری این گردهمایی اعلام کرد هیچ یک از این افراد یا کسانی که با آن‌ها در تماس مستقیم بوده‌اند، در گردهمایی انتخاباتی شنبه شرکت نخواهند داشت و کنترل‌های پزشکی برای شرکت‌‎کنندگان در این گردهمایی انجام خواهد شد.

بر اساس پروتکل ایمنی، از اعضای تیم انتخاباتی ترامپ پیش از برگزاری این رویداد‌ها کرونا گرفته شد و از صد‌ها تستی که انجام شد، تست کرونای ۶ عضو تیم انتخاباتی مثبت شد و مبتلایان به سرعت قرنطینه شدند.

تیم مورتاگ، مدیر اجرایی و ارتباطاتی کمپین تبلیغاتی ترامپ، گفت دمای بدن همه شرکت‌کنندگان در گردهمایی‌های انتخاباتی، قبل از شرکت در آن گرفته شد و به آن‌ها ماسک و ضدعفونی کننده دست داده شد.

این در حالی است که مقامات محلی و بهداشتی هشدار داده بودند حضور هزاران نفر در مکان‌های بسته خطر شیوع بیماری کووید-۱۹ را در میان آن‌ها افزایش می‌دهد.

مقامات کاخ سفید نگرانی‌ها را درباره سلامت شرکت‌کنندگان در این گردهمایی رد کرده و گفته بودند کسانی که می‌خواهند در این گردهمایی شرکت کنند یک نامه سلب مسئولیت امضا و اعلام کنند که اگر در این گردهمایی به ویروس کرونا آلوده شدند از کمپین انتخاباتی ترامپ و میزبان محل برگزاری آن شکایت نخواهند کرد.



تاريخ : یک شنبه 1 تير 1399 | 11:21 PM | نويسنده : احمد |

 

آخرین مکالمه قاضی منصوری با چه کسی بود؟نجف پور ثانی گفت: منصوری پس از مراجعه به سفارت از من خواست به دادستانی تهران مراجعه کنم و از آقای دادستان بخواهم که روند انتقال او به کشور سریع‌تر انجام شود.

 

 

 

 

امیر حسین نجف پور ثانی وکیل غلامرضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مرگ غلامرضا منصوری در هتلی در بخارست، اظهار کرد: روز گذشته خود من هم از طریق تلویزیون متوجه شدم که موکلم آقای منصوری فوت کرده است.

وکیل غلامرضا منصوری با بیان اینکه برادر موکلم روز گذشته با او صحبت کرده است، گفت: ساعت ۱۱ روز گذشته برادر آقای منصوری با او تماس گرفته و جویای احوالش شده بود و بنده هم پس از آن که واتس آپ موکل خود را چک کردم متوجه شدم که آخرین بازدید او ساعت ۱۵:۵۴ دقیقه بوده و امروز هم که دوباره واتس آپ او را چک کردم هنوز روی همان ساعت دیروز بود.


 

وی در پاسخ به این سوال که روند بازگشت جسد منصوری به کشور چگونه خواهد بود؟، افزود: خانواده آقای منصوری ایام تعطیلات مشهد بودند و برای پیگیری وضعیت جسد موکلم، خانواده او باید به بنده وکالت دهند.

نجف پور ثانی ادامه داد: منابع محلی اعلام کردند که آقای منصوری ساعت ۱۴:۳۰ روز گذشته به وقت بخارست فوت شده و آخرین بازدید او در واتس آپ هم ساعت ۱۵:۵۴ به وقت ایران بوده و اکنون نمی‌دانم گوشی او دست چه کسی است.

وی درباره نحوه شناسایی و بازداشت غلامرضا منصوری در رومانی گفت: پنجشنبه شب هفته گذشته موکل بنده به سفارت مراجعه کرد و هنگام مراجعه بنده با او صحبت می‌کردم و شنیدم که او خودش را معرفی کرد و خواست سفیر را ببیند.

این وکیل دادگستری بیان کرد: منصوری پس از مراجعه به سفارت از من خواست به دادستانی تهران مراجعه کنم و از آقای دادستان بخواهم که روند انتقال او به کشور سریع‌تر انجام شود.

نجف پور ثانی ادامه داد: صبح جمعه موکلم با بنده تماس گرفت و گفت در سفارت حالم بد شده و مأموران سفارت مرا به بیمارستان برده‌اند و سپس در بیمارستان توسط پلیس بازداشت شدم.

وی درباره برخی از شایعات مبنی بر اینکه منصوری همراه با همسر دومش در رومانی بوده است، گفت: خیر، این موضوع صحت ندارد و آن را تکذیب می‌کنم.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: از آنجایی که موکل بنده فوت شده است، بر اساس قانون برای او قرار موقوفی تعقیب صادر می‌شود و این موضوع نقشی در روند رسیدگی به پرونده وی نخواهد داشت.

 



تاريخ : یک شنبه 1 تير 1399 | 11:16 PM | نويسنده : احمد |

حکم اعدام موسوی مجد به جرم در اختیار قرار دادن اطلاعات تردد سردار سلیمانی به سرویس‎‌های اطلاعاتی بیگانه تأیید شد.سخنگوی قوه قضائیه گفت: یکی از جاسوسان سیا که درباره سپاه قدس و محل استقرار شهید سلیمانی اطلاعات جمع آوری می‌کرد، به اعدام محکوم وحکم وی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی میثاق نیوز، صبح امروز بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود از بازداشت یک جاسوس وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد؛ جاسوسی که به گفته اسماعیلی  اطلاعات محل‌های تردد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را لو داده بود.

سید محمود موسوی مجد، فرزند سید کاظم که  هم جاسوس سرویس سیا و هم جاسوس سرویس موساد بوده برای نیروهای آمریکایی در سپاه قدس  فعالیت می‌کرد و بر اساس اعلام دستگاه قضا او کسی بوده که اطلاعات محل تردد سردار سلیمانی را به نیروهای بیگانه داده است.

بر اساس برخی اطلاعات موجود، محمود موسوی مجد در قبال دریافت مشتی دلار به عنوان عنصری خودباخته اطلاعات را در اختیار کشورهای بیگانه و دشمن قرار داده است که با هوشیاری نیروهای گمنام امام زمان(عج) در هجدهم مهرماه ۹۷  بازداشت شد.

انگیزه سید محمود موسوی مجد وطن‌فروشی و دریافت پول عنوان  شده است، اما هنوز اطلاعات کاملی درباره اینکه این جاسوس چه مواردی را به کشورهای بیگانه اطلاع داده است در دست نیست.

این عنصر فریب خورده‌ در حوزه‌های امنیتی و نیرو‌های مسلح به ویژه سپاه قدس اطلاعات را جمع‌آوری کرده و محل استقرار و تردد‌های حاج قاسم سلیمانی را در اختیار بیگانگان گذاشته است، البته گفته شده است این فرد تحت عنوان مدافع حرم در مقطعی در جبهه‌های سوریه و عراق فعالیت کرده است.

پس از دستگیری سید محمود موسوی مجد حکم اعدام برای وی صادر شد و  شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور این حکم را تأیید کرد.

موسوی مجد در تاریخ ۱۸ مهرماه ۹۷ بازداشت شد و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهامات انتسابی وی رسیدگی و در تاریخ ۳ شهریور ۹۸ حکم اعدام وی را صادر کرد که با اشکال و ایراد دیوان عالی کشور حکم دوباره به محکمه بازگشته و دادگاه بار دیگر در تاریخ ۴ اسفند ۹۸ بررسی مجدد پرونده حکم اعدام وی را تأیید و دوباره پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال کرد و هم اکنون این حکم در دیوان عالی کشور نیز تأیید شده است؛ البته بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه  موسوی مجد هیچ نقشی در به شهادت رسیدن سردار سپهبد قاسم سلیمانی نداشته است.



تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | 10:34 PM | نويسنده : احمد |

سردار حاجی زاده: رفاقت ارتش و سپاه ریشه‌دار است

به گزارش میثاق نیوز، به نقل از فارس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در سالگرد عملیات انتقام شهید صیاد شیرازی با بیان اینکه شهید صیاد شیرازی واقعا صیاد دل‌ها بود، گفت: روابط شهید تهرانی مقدم با شهید صیاد شیرازی بسیار صمیمانه بود و به واسطه ایشان ارتباط ما که اطراف شهید مقدم بودیم نیز با شهید صیاد صمیمانه بود.

وی افزود: شهید صیاد شیرازی در شکل گیری توپخانه سپاه در اوایل جنگ بسیار کمک کردند و پیگیر بودند و همراهی می‌کردند و به همین دلیل بین بچه‌های هوایی و به ویژه بچه‌های موشکی بسیار محبوب بود و شهادت ایشان هم ضربه روحی بسیار سنگینی برای بچه‌های سپاه بود چراکه یک دوست محبوب و صمیمی را از دست داده بودند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه ماموریت انتقام خون شهید صیاد را به نیروی هوایی سپاه آن زمان واگذار کردند که فرمانده نیرو شهید احمد کاظمی و بنده هم مدیر موشکی عملیات نیرو بودم، اظهار داشت: در آن زمان، چون سیستم هدایت و کنترل دقیقی نداشتیم، تعداد زیادی موشک را شلیک کردیم تا بتوانیم اهداف را بزنیم. امروز به مرحله‌ای رسیده ایم که با یک موشک یک نقطه را می‌زنیم، اما در آن زمان باید تعداد زیادی شلیک میکردیم تا احتمال اصابت بالاتر برود.

سردار حاجی زاده ادامه داد: به فاصله چند ماه در مرحله دوم عملیات انتقام خون شهید صیاد یک عملیات سنگین که فقط پادگان اشرف نبود بلکه مواضع مختلف منافقین در نوار مرزی را که صدام در اختیار آن‌ها قرار داده بود مورد ضربات موشکی قرار دادیم که تلفات سنگینی از آن‌ها گرفته شد و بعد از آن تاریخ هم دیگر کسی تصویری از رجوی منحوس ندید.

وی گفت: رفاقت، صمیمیت و ارتباطات سپاه و ارتش ریشه دار است و اینطور نیست که سطحی باشد و با یک حرفی این روابط تیره شود؛ این روابط دلی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه سپاه و بچه‌های پاسدار ما هم واقعا برایشان انتقام خون شهید صیاد یک موضوع حیثیتی بود، گفت: من مقایسه می‌کنم بین عملیات انتقام شهید صیاد شیرازی و عملیات انتقام شهید سلیمانی، هیچ فرقی بین عملکرد پاسداران در دو عملیات نبود.



تاريخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399 | 10:29 PM | نويسنده : احمد |

اخبار,اخبار پزشکی,ویروس کرونا در چینهرگونه تغییر یا جهش ویروس جدید کرونا می تواند تلاش ها برای تولید واکسن یا درمان برای بیماری همه گیر «کووید ۱۹» را دشوارتر کند. به گفته پزشکان چینی دوره بیماری مبتلایان در دو استان جی لین و هیلونگ ‌جیانگ طولانی تر است و ویروس مدت بیشتری در بدن آنها باقی می ماند. علائم بیماری در این مبتلایان همچنین بیشتر از یک تا دو هفته پس از ابتلا به ویروس بروز می کند. این در حالی است که علائم بیماری در مبتلایان در شهر ووهان، کانون اولیه شیوع نوع جدید ویروس کرونا، طی یک تا دو هفته پس از ابتلا بروز می کرد.

 

افزایش زمان دوره نهفتگی ویروس در بدن مبتلایان جلوگیری از شیوع ویروس در میان نزدیکان فرد مبتلا و افرادی را که با او تماس دارند دشوارتر می کند. دوره نهفتگی بیماری به مدت زمانی گفته می شود که پس از ورود عامل بیماری زا به بدن تا ظهور علائم بیماری طول می کشد.

 

شیوع ویروس جدید کرونا در دو استان جی لین و هیلونگ ‌جیانگ باعث شده است که مقامات چین تصمیم به قرنطینه ۱۰۰ میلیون نفر از ساکنان این دو استان بگیرند.

 

دانشمندان چینی هنوز از تغییر ویروس کرونا مطمئن نیستند و این احتمال نیز وجود دارد که دوره نهفتگی به دلیل رسیدگی پزشکان به مبتلایان از همان مراحل اولیه ابتلا به ویروس، طولانی تر شود. با این حال به نظر می رسد که بدن مبتلایان در دو استان شمال شرقی چین برخلاف بیماران در ووهان تنها از ناحیه ریه از «کووید ۱۹» آسیب می بینند. این در حالی است که پزشکان شاهد آسیب به قلب و کلیه و روده در میان بیماران بدحال ووهان بودند.

 

مقامات چین بر این باور هستند که منشاء شیوع ویروس جدید کرونا در دو استان جی لین و هیلونگ ‌جیانگ تماس با افرادی بوده است که از روسیه وارد چین شده بودند. بررسی ژنتیکی ویروسی که در این دو استان شیوع یافته است از شباهت زیاد آن با ویروسی حکایت دارد که در بدن بیماران در روسیه تکثیر شده است.

 

محققان در سراسر جهان همزمان با تلاش برای دستیابی به واکسن برای بیماری «کووید ۱۹» در حال بررسی جهش احتمالی ویروس کرونا و افزایش میزان واگیردار بودن آن هستند.



تاريخ : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | 11:41 PM | نويسنده : احمد |

اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت نفتبهای هر بشکه نفت پایه برنت دریای شمال در مبادلات روز چهارشنبه از مرز ۳۵ دلار عبور کرد؛ رقمی که از روز ۱۳ مارس گذشته تاکنون بی‌سابقه است. همچنین با فرا رسیدن موعد تسویه قراردادهای آتی ماه ژوئن، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت ۳۲ دلار معامله شد. این در حالی است که ماه گذشته و با پایان مهلت قراردادهای تحویل نفت در ماه مه، بهای هر بشکه نفت وست تگزاس تا منفی ۳۹ دلار و ۵۰ سنت به ازای هر بشکه سقوط کرده بود.

 

همزمان با کاهش عرضه نفت از سوی کشورهای تولید کننده و آغاز تدریجی فعالیت‌های اقتصادی در اروپا و برخی ایالت‌های آمریکا، موسسه نفت آمريكا (API) روز سه‌شنبه اعلام کرد که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۱۵ مه با ۴.۸ ميليون بشكه كاهش به ۵۲۱.۳ ميليون بشكه رسيده است. این گزارش همچنین حاکی است که مصرف روزانه پالایشگاه های ایالات متحده در هفته گذشته، ۲۲۹ هزار بشکه افزایش یافته است.

 

انتشار نتایج امیدوارکننده از آزمایش واکسن پیشنهادی شرکت داروسازی مُدرنا روز سه‌شنبه نیز ضمن تحریک قیمت جهانی نفت، موجب شروع مثبت معاملات بازار سهام آمریکا شد. هر چند این رشد تا پایان روز دوام نیاورد ولی کارشناسان امیدوارند که با انتشار اخباری مبنی بر افزایش فروش فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده فروشی همچون «وال‌مارت» در سه ماهه نخست سال جاری، بورس آمریکا مبادلات روز چهارشنبه را نیز با رشد شاخص‌ها آغاز کند.

 



تاريخ : چهار شنبه 31 ارديبهشت 1399 | 11:32 PM | نويسنده : احمد |
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 35 صفحه بعد
.: Weblog Themes By VatanSkin :.